Recenze OlliOlli World, neskutečného skateboardového zážitku, který uklidní i nakopne
OlliOlli World Recenze Recenze OlliOlli World, neskutečného skateboardového zážitku, který uklidní i nakopne

Radek Raudenský

Radek Raudenský

7. 3. 2022 18:00

1. ZA KLÁVESNICÍ S OVLADAČEM 2. NEVÍM CO DĚLÁM, ALE LÍBÍ SE MI TO 3. POTŘEBUJU OPRAVIT OVLADAČ

Pokud Hrej nějakou dobu sledujete či posloucháte hPody, asi víte, že jsem především hráčem multiplayerových titulů. Ty se většinou snaží o co nejrealističtější grafiku, ovládání a ve většině případů jsou to střílečky. A k tomu všemu kompetitivní. Podle mě se nejlépe hrají na počítači (a proto také žádnou jinou platformu nevlastním), člověk si u nich navíc nikdy neodpočine, soustředění v Call of Duty či League of Legends si zkrátka vyžádá spoustu energie. A najednou mi do toho přijede OlliOlli World, které je v podsttě opakem toho všeho. Zkrátka nebe a dudy, sladké a slané, konzole a počítač.

ZA KLÁVESNICÍ S OVLADAČEM

Poprvé jsem se s OlliOlli setkal v polovině loňského roku, kdy jsme dostali možnost vyzkoušet si hru v uzavřeném testování, a to společně s vývojáři. Už tehdy mi relativně krátký průběh naznačil, že tahle hra je pro mě jako stvořená. Naprosto upřímně, nikdy jsem se podobným titulům nevěnoval. Ono ani nebylo jak, ve své kariéře hráče jsem krátce okusil pár singleplayerových zážitků, jen abych jakožto mladý a nerozvážný školák ihned přešel na zkázu herního průmyslu, tedy multiplayerové (nejlépe free-to-play) tituly. Tony Hawk mě lákal spíše dříve a moderní indie skákačky pro mě byly na hony vzdálené, což platí dodnes.

A stejně tak je mi vzdálené i hraní s ovladačem v ruce. Už mnoho let mé ruce necítili nic jiného než tvrdý dopad kláves a tupé mačkání dvou tlačítek na myši. Až OlliOlli World mě donutilo opět poznat tvar ovladače, vzít do ruky ten tajemný nástroj a zase si vzpomenout, jak se vlastně tento ergonomický majstrštyk drží. Bál jsem se, že budu úplně marný, můj poslední pokus byl u Call of Duty, kde jsem míření skrze páčky vydržel přibližně jednu minutu. I přes to mě ale OlliOlli World dokázalo vzít za ručičku a jednoduchými povely mě dovedlo k neskutečným tríčkům.