NBA 2K22 Recenze Recenze NBA 2K22, nejdražší videoherní reklamy se špetkou basketu

Recenze NBA 2K22, nejdražší videoherní reklamy se špetkou basketu

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

30. 9. 2021 17:50

1. ZAPLAŤ 2. VÁŽNĚ, ZAPLAŤ 3. TAK UŽ ZAPLATÍŠ?

Série NBA 2K každý rok ukazuje, že dokáže posunout kulturu mikrotransakcí a jiných forem sekundární monetizace v hrách za plnou cenu ještě o krok dále, než je to vůbec možné. Znamená nový ročník 2K22 další posun k ultimátní interaktivní reklamě, nebo si tentokrát autoři sáhli do svědomí? Inu, dobré zprávy ze světa, kde billboard a kolo štěstí už léta znamenají více než basketbalový koš neneseme.

Podzimní sezóna začíná a fanoušci sportu si pomalu přicházejí na své. Basketbal, fotbal, hokej, každému podle jeho preferencí, co hrdlo ráčí. Se stejně železnou pravidelností pak vídáme i natažené ručičky vývojářů 2K, kteří svůj basketbalový simulátor pomalu přeměňují na ultimátního žebráka plného reklam. Ani letos se kurz nezměnil. Více však až po reklamní přestávce.

PŘÍBĚH ZASE O NĚCO VĚTŠÍ

Stejně jako v minulých ročnících NBA od 2K je i tentokrát kladen hlavní důraz na příběhový režim MyCareer. V něm se už tradičně vžijete do role mladého nadějného basketbalisty, který se pokusí dostat přes nižší ligy až do NBA. Tady je scénář shodný s naprostou většinou sportovních příběhů, nově však nejde o bezejmenného nýmanda, nýbrž o známého influencera z prostředí basketbalu. Okolí se k vám tak staví přesně podle toho, jak byste očekávali – mladí drží palce, případně píšou krásné hejty na sociálních sítích, starší trenéři a spoluhráči nechápou a spíš se k vám staví s nechutí. Vy si tak musíte svou slávu získat navzdory výchozí situaci.