Monster Hunter Rise: Sunbreak Recenze Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak, proklatě dobrého DLC pro proklatě dobrou hru

Recenze Monster Hunter Rise: Sunbreak, proklatě dobrého DLC pro proklatě dobrou hru | Kapitola 2

29. 8. 2022 13:15

1. REQUIEM ZA RISE 2. KDE DOMOV MŮJ 3. OKUSÍŠ OSTŘÍ DVOU SEKYR

Mám pocit, že moje recenze na Monster Hunter Rise z loňského roku na první dobrou neukazuje, co si o hře myslím. Možná mě v tom utvrdilo rozšíření Sunbreak, které před pár dny vyšlo, možná to byl čas, který ve mně uzrál, možná jsem prostě jenom potřeboval hrát další hry, abych si svůj názor potvrdil. Monster Hunter Rise je pro mě po geniálním Breath of the Wild druhou nejlepší hrou, kterou si můžete na Switchi zahrát. A teď můžete hrát ještě víc.

Onou lovkyní není nikdo jiný Fiorayne, druhá nejvyšší osoba v hierarchii královského rytířského řádu, jenž má za úkol stopovat a zkoumat stvoření, která se nachází v přilehlém okolí království. Pro hráče půjde především o ženu, která na vás bude delegovat ty nejnáročnější a především příběhově nejdůležitější mise.

Stejně jako původní Rise, i Sunbreak jakýsi příběh sleduje (a nečekaně tak navazuje na události původní hry), pravda ale je, že ani tentokrát se pera nezhostil nikdo talentovanější, a tak se základní smyčka opět točí kolem toho, že se objevují nová monstra, která by měla být seznámena s ostřím vaší oblíbené sekyry, prostě proto, že jste onen věhlasný hunter.

V Sunbreaku se navrací master rank, díky němuž může být Sunbreak doslova nástrojem masochistů k vlastnímu trápení.

Kdepak, jestliže budete Rise po dohrání hrát, budete tak činit čistě proto, že vám dává nové možnosti. Začněme tak hezky tím očividným: Ke stávajícímu výčtu map přibyly dvě nově. Nejsem si jistý, jak moc je potřeba je rozepisovat. Džungle je jednoduše džungle, a stejně jako všechny původní lokace i tahle disponuje nespočtem ikonických a dobře zapamatovatelných míst a otevřenějších prostor pro náročné souboje s obřími nepřáteli. Citadela je pro změnu jakýmsi hradem s přilehlým okolím, a jestliže džungelnatá mapa hraje zářivými barvami a třeba takovým táborem na pobřeží, citadela je mnohem temnější a co do barev skromnější.

Kromě dvou nových bojišť byla řeč i o Elgadu, které mnohem více připomíná civilizaci než pár úzkých uliček venkovské Kamury. Co do rozměrů je ale Elgado mnohem menší, což je v mých očích dobře s ohledem na to, že máte vše důležité snáz na očích a nezdržujete se zbytečnými přesuny mezi kovářem, zadavatelem questu a třeba arénou vašich věrných mazlíčků, kteří cestují s vámi.

Snad ještě důležitější jsou ale nová monstra. Už první, Daimyo Hermitaur, ukazuje, že někteří budou vypadat trochu jinak než ti ostatní. Obří krab ale harcovníky nepřekvapí, s ohledem na to, že drtivá většina ze zhruba dvacítky dodatečných cílů se navrací z předchozích her série. Jen čtveřice je unikátní pro Sunbreak. A z druhé strany, ve výčtu byste našli i pouhé variace na monstra, která jste kosili v základní hře po desítkách. Takový Bishaten už mi snad lezl i ušima.