Monster Hunter Rise Recenze Recenze Monster Hunter Rise, jedné z nejlepších her Switche, na velké konzoli

Recenze Monster Hunter Rise, jedné z nejlepších her Switche, na velké konzoli | Kapitola 3

18. 1. 2023 18:15

1. Ahoj, já jsem Rise! 2. Pocházím ze Switche! 3. A nemám se za co stydět!

Je vždycky těžké zapínat hru, v níž jste strávili přes sto hodin a plně ji vyzobali, v krátkém sledu znovu. Za poslední roky nebude moc titulů, v nichž jsem strávil více času, než v Monster Hunter Rise. Svého času Switch exkluzivita byla v mých očích jednou z nejlepších her na této hybridní konzoli vůbec. Po dvou letech se nyní dostáváme do fáze, kdy můžeme tuhle kapitolu uzavřít, protože se Rise dostává po PC i na konzole.

Pro neznalého série, respektive Rise jako takového, by v závěru minimálně mělo zaznít, co všechno tenhle MonHun vlastně nabízí. Pro mě trochu nepochopitelně není součástí vydání relativně nedávno vydané DLC Sunbreak, které vyjde na konzolích později. Proto je k dispozici „jen“ necelá čtyřicítka těch největších bestií, se kterými změříte své síly. Některé úkoly vás vezmou lovit i menší potvory, byť ty jsou tu tak trochu do počtu, ale suma sumárum se můžete potkat s nějakými sedmdesáti živočichy, do nichž můžete zabořit svoje čepele.

Rise vyžaduje spoustu času, především jste-li úplnými nováčky.

Z nich všech pak můžete vyrobit zbraně nebo jednotlivé části zbroje. Právě crafting nového vybavení je asi největší motivací k tomu postupovat dál. Kolem dvaceti typů zbraní existují v cirka dvaceti různých variantách a designech v závislosti na tom, z jakého monstra je vyrobíte. Kromě designu se pochopitelně liší i vlastnosti, takže si můžete vybrat, jestli elektrický náboj jednoho vám v boji pomůže víc, než ohnivá vlastnost jiného. To samé platí i o zbrojích. Kromě základní informace o obranné hodnotě vám jednotlivé části zbroje dávají benefity, které opět souvisejí s tím, jestli k výrobě helmy využijete ocas toho či hlavu onoho. Z toho důvodu budete některé souboje opakovat, protože loot padá náhodně, a zatímco někdy potřebujete dráp, jindy se vám bude hodit vykuchat trochu jinou část těla.

Monster Hunter Rise má pochopitelně i příběh, který není vyloženě zlý, sám ho ale vnímám jako hodně okrajový aspekt. Rise – stejně jako jakýkoliv jiný díl série – hrajete spíš pro možnosti, které vám hra dává, než pro to, abyste se dopídili toho, proč se divoká monstra najednou ocitají tak blízko vaší výchozí vesnice.

Z lootu vám půjde hlava kolem, těch možností, jak MHR hrát, je tuna. Můžete využívat pasti, můžete kombinovat vlastnosti zbrojí versus vlastnosti monster, musíte se naučit přestat bezhlavě mlátit zbraněmi a učit se jejich komba a speciální pohyby, využívat zvířecí přátele, psi palamutes a kočky palicos… není to úplně sranda, Rise vyžaduje spoustu času, především jste-li úplnými nováčky. Jak ale asi tušíte, je to ultimátní zábava. To, že Rise řadím mezi to nejlepší na Switchi, má pochopitelně svůj důvod, a neprojít ním skrz naskrz relativně nedávno, dám si tuhle porci na PS5 se vším  klidně zas.

Recenze Monster Hunter Rise PS5
Xbox Xbox Series X | S

Monster Hunter Rise je o něco svižnější, ale pro západního diváka o něco vzdálenější bratříček většího MH: World. Základ hry, totiž fantastický lov monster, zůstal stejný, zbavil se ale omezení Switche a představuje vrcholnou verzi, kterou můžete aktuálně pořídit.

Špičková hra plná bohatého obsahu
Bezchybný technický stav s překvapivě komplexní možností nastavení grafiky i na konzolích
Fantastická hra ve více hráčích