Recenze Minecraft Legends - tenhle experiment je nadějný, ale také plný otazníků | Kapitola 3
Seznam kapitol
Po diablovce Dungeons se Minecraft vydává dále do vod spin-offů. S Legends se ale inspiruje mnohem méně okatě. Naopak je velmi obtížné tuhle hru nějak definovat.
Během zhruba deseti až patnáctihodinové kampaně na procedurálně generované mapě se tedy musíte zabavit nekonečným grindováním a rubáním nepřátelských opevnění a v multiplayeru zase ke spokojenosti musí stačit poměrně jednoduchá, dynamická hratelnost a spolupráce s kamarády. Ta pravděpodobně bude drsně trpět v momentě, kdy vás hra spojí s náhodnými parťáky neochotnými používat voice chat.
Co naplat, že třeba graficky jde o velmi zdařilou záležitost a zpracování jednotlivých biomů je možná až ohromující. Jsem si jistý, že se těsně po vydání do hry díky Game Passu nahrnou statisíce, možná miliony zájemců a prvních pár dnů bude na serverech pěkně živo. Ale pak? Mám strach, že trochu polovičaté zpracování obsahu většinu z nich ohradí.
Spolupráce Mojangu a Blackbird Interactive přinesla skvělý nápad s velmi nadějnými koncepty, konečné zpracování se ale zaseklo někde na půli cesty. Jako zábava na pár dní v Game Passu to možná fungovat bude. Mimo to nicméně bude potřeba, aby Minecraft Legends dále bujely a prohlubovaly mělké základy.
Nápadně tu vidím paralelu se Sea of Thieves. Tahle starší exkluzivita Microsoftu také nabídla skvělý, ale zoufale nevyužitý koncept, který až s léty rozkvetl do krásy. “Základ přitom není špatný, ale přítomný obsah se vyčerpá extrémně rychle a nezachrání to ani kouzelná grafika,” psal tehdy Jarda Möwald do verdiktu. Minecraft Legends jsou přece jen i v současné podobě lepší a bohatší hrou. Jinak ale tuhle větu můžu bez skrupulí zrecyklovat.
Verdikt
Dobrý nápad nestačí. Minecraft Legends nedokáží prodat potenciál, nudí grindem a nepotěší casual hráče ani nadšené stratégy. Základ přitom skrývá hodně.