Minecraft Legends Recenze Recenze Minecraft Legends - tenhle experiment je nadějný, ale také plný otazníků

Recenze Minecraft Legends - tenhle experiment je nadějný, ale také plný otazníků

14. 4. 2023 09:01

1. BAJKY A LEGENDY 2. SWARMUJ 3. TAKOVÝ POTENCIÁL

Po diablovce Dungeons se Minecraft vydává dále do vod spin-offů. S Legends se ale inspiruje mnohem méně okatě. Naopak je velmi obtížné tuhle hru nějak definovat.

Jen málokterá značka má takový univerzální komerční potenciál jako právě Minecraft. Tahle kostičková mánie před zhruba patnácti lety smetla herní svět, přetrhala většinu prodejních rekordů a asi byste jen obtížně hledali hráče, který by Minecraft někdy alespoň nevyzkoušel. A naopak jednoduše najdete někoho, kdo v něm topí obří množství času dodnes.

• Doporučená cena: 1099 korun
  • Česká lokalizace: Ano
  • Obtížnost: Čtyři nastavení. Minecraft Legends umí být hodně tuhé
  • Faktor znovuhratelnosti: Kampaň je generovaná a tudíž ji můžete hrát pořád dokola. Ale asi o to stát nebudete… To se spíš budete vracet k multiplayeru
  • Je hra vhodná pro děti: Mám strach, že pro většinu z nich bude moc nepřístupná a roztomilé postavičky ke spokojenosti stačit nebudou

Toho si je Microsoft samozřejmě velmi dobře vědom a kromě aktualizací původní hry značku těží extrémním množstvím merche, doprovodných materiálů a také občasným herním spin-offem. Kromě příšerného Story Mode šlo hlavně o velmi solidní Dungeons, které zase hratelnostně otevíraly dveře nové sortě hráčů. V tomto ohledu pak bude ještě mnohem důležitější aktuální novinka v podobě Minecraft Legends. To je totiž zatím, v mých očích, zdaleka nejdivočejší odklon od původního materiálu a jeho stylu.

KOSTKY JSOU… STRŽENY?

Jedním z těch obtížnějších úkolů při charakterizování Minecraft Legends je vůbec specifikovat, o jaký žánr vlastně jde. Po velmi přímočaře diablovkových Dungeons si totiž značka tentokrát klestí vlastní cestu a nabízí hodně specifický mix strategie a akce. Připodobnil bych to možná k jakési RTS variaci na Heroes. Možná podstatně přesnější je pak srovnání s Mount & Blade, jen bez strategické mapy.

S hlavním hrdinou sedícím na koni, tygrovi, papouškovi nebo, eh, plovoucím broukovi velíte skupině jednotek, ženete je proti nepříteli a pravidelně také přidáváte do díla svůj meč. Ve hře se ale zároveň promítá odkaz Minecraftu, a tak ve světě těžíte suroviny, zběsile stavíte budovy, zpevňujete obranu a chvílemi tak jinak spíše taktická akce (jen velmi vzdáleně) připomíná Starcraft nebo Stronghold.

Z těchto klasik si ale Legends opravdu berou jen špetičku inspirace. Ve výsledku se základní bojový loop singleplayerové kampaně opírá o to, že přiklušete k obří nepřátelské pevnosti, v taktické vzdálenosti vybudujete několik spawnerů, pořídíte první jednotky, vybudejete základní obléhací inventář, nějakou tu defenzivní věž, podpůrné stavby, první jednotky vyšlete mydlit obranný val nepřítele a pak pendlujete mezi kafemlejnkem u opevnění a svou předsunutou bází, odkud do nepřátelské pevnosti vysíláte výbušné projektily, dokud nepadne klíčový bod, portál do Netheru.

V multiplayeru je situace přece jen o něco zajímavější, nepřítel totiž podobně jako vy dynamicky těží suroviny a buduje pevnost i vlastní armádu. O něco více to tak připomíná klasickou RTS.