Metroid Prime Remastered Recenze Recenze Metroid Prime Remastered, jedné z nejlepších aktuálních her pro Nintendo Switch

Recenze Metroid Prime Remastered, jedné z nejlepších aktuálních her pro Nintendo Switch | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

17. 2. 2023 15:15

1. DEFINICE ŽÁNRU 2. S CITEM PRO DETAIL 3. NADČASOVÝ PRODUKT

Minulý týden Nintendo prostřednictvím svého Directu představilo a zároveň i rovnou vydalo remasterovanou verzi dvacet let staré klasiky Metroid Prime. Jak moc se na ní zub času za ta léta podepsal? To zjistíme v dnešní recenzi.

Když jsem hru na svém Switchi poprvé zapnul, nemohl jsem uvěřit očím. Nebo spíš krásné grafice, která si hraje s nasvícením scén tak, aby vypadaly pokaždé náramně. Je jedno, jestli procházíte ruinami nebo se snažíte přežít v magmatických jeskyních, protože jednotlivá prostředí vypadají opravdu krásně, se spoustou drobných detailů, jako je stékající voda po zbroji či vizoru v helmě. Rozdíly mezi původní verzí a aktuálním remasterem jsou propastné. Všechno se plynule hýbe a funguje přesně, jak si pamatuji z dob dávno minulých. Osobně bych se nebál u označení vyměnit slovo remaster spíše za remake, který tomu, jak hra vypadá, odpovídá daleko přesněji. Tvůrci nezapomněli na nic důležitého, co v původní hře bylo, pouze překopali ovládání aby reflektovalo dobu, ve které aktuální remaster vychází.

Pokaždé, když jsem vstoupil do nové lokace, mou první starostí bylo proskenovat oblast

Nemusíte se bát, že byste přišli o možnosti rozhraní z dob dřívějších, mám ale pocit, že stejně nakonec přijmete za svůj právě nový moderní způsob, vycházející z klasického fps schématu, kde analogovými páčkami ovládáte jak chůzi, tak i směr kterým se rozhlížíte. Velkou pomocí je i tlačítko pro zamykání nepřátel, kdy nemusíte zdlouhavě zaměřovat, ale střílíte okamžitě tam, kde se poflakuje označený nepřítel. Jelikož na začátku hry Samus o některé funkce svého hi-tech brnění přijde, bude nutné nejdříve získat dané upgrady, nejen zvyšující šance Samus na přežití, ale také se skrze ně dostanete na dříve nepřístupná místa. Ten, kdo již někdy některou (opravdu kteroukoli, ostatně po ní nese název celý žánr) hru ze série hrál, bude opět jako doma.

Brnění Samus Aran je plně modifikovatelné. Na herní cestě lze oblek upgradovat mnoha zajímavými funkcemi. Kromě neopomenutelné transformace v kouli dostanete různě účinné střely do pažního kanónu, naučíte se zhoupnout pomocí energetického lana a dostat se tak suchou nohou například přes lávová pole. Ovšem tou nejdůležitější (a pro mne také nejlepší) vychytávkou je vizor v Samusině helmě. Dokáže s ním proskenovat okolí a odhalit slabá místa protivníků, aktivovatelné spínače a další důležitá místa v místnosti. Pokaždé, když jsem vstoupil do nové lokace, mou první starostí bylo právě proskenování oblasti a jejích možností.

Recenze Metroid Prime Remastered, jedné z nejlepších aktuálních her pro Nintendo Switch
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Tato explorativní složka hry je vlastně tím hlavním, co mě vždy na Metroidech zajímalo. Avšak nešlo by to bez perfektního level designu, který umně dávkuje radost z nově objevených lokací nebo nepřátel, a také lehce zahřeje vaše mozkové závity při hledání té správné cesty vpřed. K tomu dopomáhá přehledná trojrozměrná mapa oblasti, do které jsou zakotveny všechny důležité informace. Pro příznivce backtrackingu mám výbornou zprávu. Vracet se budete, a to poměrně často. Osobně si bez této složky ani Metroid nedokážu představit. Nicméně i save pointy jsou rozmístěny s citem a po smrti se nikdy nebudete moc dlouho trmácet (pokud nebudete jako já,  a hru si neuložíte v ten správný čas).