Metroid Prime Remastered Recenze Recenze Metroid Prime Remastered, jedné z nejlepších aktuálních her pro Nintendo Switch

Recenze Metroid Prime Remastered, jedné z nejlepších aktuálních her pro Nintendo Switch

Martin Synek

Martin Synek

17. 2. 2023 15:15

1. DEFINICE ŽÁNRU 2. S CITEM PRO DETAIL 3. NADČASOVÝ PRODUKT

Minulý týden Nintendo prostřednictvím svého Directu představilo a zároveň i rovnou vydalo remasterovanou verzi dvacet let staré klasiky Metroid Prime. Jak moc se na ní zub času za ta léta podepsal? To zjistíme v dnešní recenzi.

Ve své době byl Metroid Prime čirým zjevením z nebes. Do té doby striktně dvourozměrná série poprvé zavítala do vod rozměru třetího a pokusila se do něj implementovat klasické „metroidí“ principy. A věřte nebo ne, ono se to povedlo. Ze hry se stala opěvovaná klasika, kterou má Nintendo dlouhodobě uloženou mezi svými největšími herními hity. Osobně jsem se s původní hrou setkal o něco později, protože GameCube byla v našich končinách vším možným, jen ne oblíbenou konzolí určenou pro hraní her.  My jsme to štěstí měli, u GameCube jsme tehdy s kamarády proseděli u hry  hromadu hodin a výborně se u ní bavili.

• Doporučená cena: 999 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: Pouze s nastavením vyšší obtížnosti
  • Proč si hru zahrát: Už před dvaceti lety šlo o majstrštyk, který oslovil velké množství fanoušků. Aktuální verze patří mezi to absolutně nejlepší, co lze na Switchi zahrát. Potřebujete ještě nějaký důvod

Retro Studios, které s trilogií Prime v podstatě vpadli na herní scénu, mají na svědomí i aktuální remaster, který navlékli do svého nového interního enginu, na kterém by snad měl běžet i plánovaný regulérní čtvrtý díl. Jenže na ten si zřejmě ještě nějaký ten pátek počkáme. Do té doby tu ale máme aktuální remaster a pokud jste nehráli Metroid Dread, jako výplň do příchodu nového nástupce poslouží také více než skvěle. Ale zpět k aktuální novince, kterou mám za sebou a ve které jsem za poslední dny nechal zhruba deset hodin. Plných skvělé zábavy!

Pokud čtete tyto řádky coby naprostí nováčci v sérii, jistě by vás mělo zajímat zdejší příběhové pozadí, které prorůstá celým putováním. Ikonická potíračka mimozemských hrozeb Samus Aran ve svém supermoderním brnění opět naráží na šmejdstvo z vesmíru. Když vyslyší volání o pomoc z pirátské fregaty, rozhodne se zasáhnout. Nicméně záhy zjišťuje, že se na lodi experimentovalo a tyto genetické hokusy pokusy se vymkly kontrole, což mělo za následek kompletní vyvraždění celé posádky plavidla, až na Ridleyho. Znalci již vědí, že Ridley je hlavní záporákem celé metroidí série a jde o jakéhosi dračího tvora, velmi podobného gargoylům, neboli nám dobře známým chrličům.

Samus naštěstí stihne utéct ve své lodi a pronásleduje Ridleyho až na planetu Tallon IV, dříve obydlené tajemným druhem Chozo, který po pádu meteoritu zanikl díky nečemu, co bylo poté nazváno „Velký jedem“. Ten měl za následek mutace života na planetě a jde také o hlavní důvod, proč se vesmírní piráti o Tallon IV zajímají.  V průběhu hraní se dozvíte prakticky vše podstatné o historii druhu Chozo i o tajemném jedu a zde probíhajících výzkumech. Na planetě je nicméně samozřejmě  vaším cílem hlavně přežít a vyřešit nastalou situaci. Víc netřeba prozrazovat, protože znalí již vědí a těm ostatním bude dělat velkou radost objevovat střípky příběhu.