Lego Star Wars: The Skywalker Saga Recenze Recenze Lego Star Wars: The Skywalker Saga, ultimátní kolekce, která dělá všechno jinak, ale ne vždy dobře

Recenze Lego Star Wars: The Skywalker Saga, ultimátní kolekce, která dělá všechno jinak, ale ne vždy dobře

11. 4. 2022 21:15

1. ... ať žije král! 2. Není všechno zlato, co se třpytí 3. Chcete číst dál?

Odehrát všechny Lego hry je už teď mnohem složitější než odehrát třeba všechny hry série Call of Duty. Výčet adaptovaných titulů by vydal na podstatnou část textového fondu této recenze, doba potřebná k jejich odehrání by pak byla přímo astronomická. Přesto se s hrami od Traveller’s Tales snažím držet krok a minimálně v posledních letech jsem hrál snad všechny bez výjimky. Ani tak ale nikdy nezapomenu na tu první, na Lego Star Wars. Na hru, o níž jsem odjakživa tvrdil, že není jen pro děti, a že si ji může užít prakticky kdokoliv. Není moc silnějších značek, které by dokázaly přivábit tolik nových hráčů, a tak si tuhle výzvu můžeme po letech opět zopakovat. Jenže ten, kdo na Lego zanevřel, nemá moc důvodů svůj postoj změnit - přestože celý svět tvrdí opak.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00

Psal se konec roku 2005, když se na trhu objevila zbrusu nová Lego hra. Nebyla první, jak se někdy mylně uvádí, ostatně Lego s hrami koketovalo už dříve; byla ale první co se produkce TT Games, respektive studia Traveller’s Tales, týče. Lego Star Wars nastartovalo dlouhotrvající éru, která prakticky trvá dosud. Zároveň ale určitou optikou můžeme říct, že nastartovalo dlouhotrvající éru, která skončila v roce 2019. Může za to pauza, která následovala po prozatímní poslední hře stejného mustru, Lego Movie 2. Viděno zpětně, pauza po adaptaci druhého stavebnicového filmu byla nebývale dlouhá. Stále máme v čerstvé paměti doby, kdy nějaká Lego hra vycházela co každý půl rok. Teď jsme na ní čekali tři roky.

To staví dnes recenzované Lego Star Wars: The Skywalker Saga do nečekané pozice. Pravidelní hráči jako já byli svého času Legem doslova přesyceni, a dokonce i nehráči určitě zaslechli něco o tom, že se všechny kostičkové akční adventury nikam neposouvají a jedna je jako přes kopírák z té druhé. Po třech letech nemusí platit ani jedno, přičemž tento narativ úspěšně podporovali i samotní vývojáři se slovy, že tentokrát bude leccos jinak. Líbí se mi ona symbolika. Král je mrtev, ať žije král. Ať už je to s těmi sedmnácti lety od roku 2005 jakkoliv, pomyslnou štafetu nyní opět přebírá Star Wars. Kruh se krásně uzavřel, a začínáme kroužit nový. Nejtěžším úkolem následujících řádků je zhodnotit to, nakolik jde o nový začátek, a nakolik jde jen o marketingový tah, který by měl k předělaným Hvězdným válkám přilákat i staronové hráče, kteří mají původního konceptu plné zuby.