King's Bounty 2 Recenze Recenze King's Bounty II, skvělé tahové strategie, kterou táhne ke dnu všechno okolo

Recenze King's Bounty II, skvělé tahové strategie, kterou táhne ke dnu všechno okolo | Kapitola 3

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

14. 9. 2021 12:45 1

Seznam kapitol

1. PO LETECH V NOVÉM 2. NEKONEČNÝ POCHOD 3. TO DOBRÉ

Pod pojmem "tahová strategie" si většina hráčů neodmyslitelně vzpomene na ikonickou sérii Heroes of Might and Magic, na začátku ale stálo jiné jméno, které postupem času historie zapomněla. King's Bounty vyšlo v roce 1990, v rebootu se vracelo po roce 2008 a nyní přichází s regulérním druhým dílem. Ten ale chce věci dělat... jinak.

Reklama

NEJVĚTŠÍ BITVA NEPŘICHÁZÍ NA BOJIŠTI 

Žádnou slávou bohužel není ani audiovizuální provedení – musím uznat, že čas od času King’s Bounty II vykouzlí zajímavou scenérii, ale jednotlivé modely a textury dle mého názoru úplně nepatří do roku 2021. Při pohledu z ptačí perspektivy by přitom vše vypadalo zcela odpovídajícím způsobem, zvolená perspektiva je v tomto směru o dost nekompromisnější. Předměty před vámi doskakují, o některých animacích postav a zvířat už jsem se zmiňoval. Velkou pochvalu si však vývojáři zaslouží za kompletní dabing, mám dokonce pocit, že jsem nenarazil na jediný dialog, který by ho neměl – a že hodin povídání fakt není málo.  

Nepříjemná je snad jen správa jednotek a jejich pořizování.

Co se ovládání týče, mám pocit, že byla hra primárně připravována pro konzole. Navzdory historii série i celého žánru, nutno podotknout. Díky tomu se na Xboxu hrálo bez větších překážek, naopak si dokážu představit, že u myši a klávesnice se hráč může trápit. To je ale čistá spekulace člověka s gamepadem v ruce. Nepříjemná je snad jen správa jednotek a jejich pořizování, z větší části však spíš kvůli mizerným designovým rozhodnutím než kvůli ovládání. Na to, jak si dávat armádu postavit, přeházet a připravit, přijdete za chvíli. Ale jakmile chcete jednotky doplnit? To je větší boj než nejdůležitější bitvy ve hře.  

Na mapě jsou rozesety desítky obchodníků – nikde však nevidíte, kdo patří k jaké frakci a jaké jednotky nabízí. Prostě si musíte pamatovat, že tenhle prodejce „Řádu“, má toho a toho, ale ne toho a toho. A tenhle má zase ty zbylé, jednoho stejného, ale dalšího už zase ne. Podle jmen si tak zapamatujete pár oblíbenců, jde však o ohromnou překážku, když chcete svou armádu obměnit a posunout dál. Navíc ke každému pochopitelně musíte dojít (dokulhat) hutný kus cesty, protože jen několik málo jich je v dosahu rychlého cestování. 

-
i Zdroj: Hrej.cz
-

Vzhledem k množství úkolů, neohrabanému ovládání, pomalému pohybu a příjemně dlouhým bitvám se připravte na slušnou herní dobu. Klidně se dostanete vysoko přes 30 hodin, u fanoušků vyzobávání může hra přelézt klidně i 50 hodin. Pachuť toho, že reálně šlo při trochu dobré vůle ušetřit klidně polovinu, ale těžko něčím přebijete. 

Nástupce slavné série se rozhodl pro návrat ve velkém stylu, šlo však o krok vedle. Ani ne tak myšlenkou, jako provedením. Člověk tráví hodiny něčím, co je šíleně ubíjející, přitom mnoha dalších příkladů dobře ví, že by to šlo krásně – pomalý pohyb, neustálé cestování tam a zpátky kvůli prkotinám, ubíjející halda textů a povídání. Přitom si hráč, který si přišel pro poctivou tahovou strategii, užívá toho nejlepšího masíčka jen na zlomek času. Nejsmutnější na tom je, že odkaz, který je v King’s Bouty II stále jasně patrný, funguje výborně. Tahové souboje jsou prostě královsky zábavné. Jen hra mezitím dělá všechno pro to, aby vás od sebe odehnala a vy se k tomu nejlepšímu přes veškerý balast kolem ani nedostali. 

King's Bounty II
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Skvělá tahová strategie klasického rázu, kterou bohužel po většinu času přerušuje nepovedené budgetové RPG. Jako kdybyste šli na hokej, hodinu si užívali přestávku a třetina pak byla na pět minut. To by člověk nechodil snad ani na tu Spartu.

Co se nám líbí a nelíbí?

Zábavné strategické bitvy
Skvělý český překlad
Rozmanitost jednotek
Pomalý a ubíjející pohyb
Špatně vystavená mapa a prostředí pro velké RPG
Nekonečná kvanta textu a všeho dalšího, co u tahové strategie prostě nehledáte
Grafika
Hromada menších překážek a designových přešlapů komplikujících hraní
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama