King's Bounty 2 Recenze Recenze King's Bounty II, skvělé tahové strategie, kterou táhne ke dnu všechno okolo

Recenze King's Bounty II, skvělé tahové strategie, kterou táhne ke dnu všechno okolo

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

14. 9. 2021 12:45 1

1. PO LETECH V NOVÉM 2. NEKONEČNÝ POCHOD 3. TO DOBRÉ

Pod pojmem "tahová strategie" si většina hráčů neodmyslitelně vzpomene na ikonickou sérii Heroes of Might and Magic, na začátku ale stálo jiné jméno, které postupem času historie zapomněla. King's Bounty vyšlo v roce 1990, v rebootu se vracelo po roce 2008 a nyní přichází s regulérním druhým dílem. Ten ale chce věci dělat... jinak.

Pravděpodobně každý, kdo chodil v devadesátkách nebo na přelomu tisíciletí do družiny, narazil na klasiku jménem Heroes of Might and Magic. Je v podstatě jedno, který díl trefil zrovna vás, ale základní premisa byla jasná – tahová strategie s hromadou jednotek a zábavného objevování. Pokud jste tedy místo tahového mlácení se spolužáky nevyrazili na souboj Toma a Jerryho nebo na Zimní olympijské hry. Na počátku všeho přitom stálo King’s Bounty, které neslo prapor tahovek hrdě v roce 1990 i u velkého návratu v roce 2008. Teď tu máme návrat číslo dva, ve stylu velké revoluce. Bohužel.

STRATEGIE USTUPUJE RPG

Hned na začátku je nutné si přiznat, že bychom King’s Bounty II měli hodnotit spíš jako RPG než jako tahovou strategii. Na každou hodinu soubojů připadá dalších pět hodin běhání, povídání, příběhových animací a sbírání předmětů. Nejsmutnější na tom všem je, že právě přerod do nového žánru je tím, co novému dílu série sráží vaz, i když nemuselo jít o úplně nejhorší nápad. Jenže vývojáři zůstali někde na půli cesty a nedokázali se rozhodnout, zda se vydat cestou pořádného RPG a obětovat celému titulu o dost víc, anebo zda „všechno mezi souboji“ nepokrátit na nutné minimum pro dosažení základního propojení napříč hrou.