Recenze Hot Wheels Unleashed, arkádové závodní nirvány | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

30. 9. 2021 15:30

1. TŘISTA Z MÍSTA 2. DO PUNTÍKU 3. PŘEKVAPENÍ ROKU?

Nejnovější zářez do arkádového závodění od matadorů z Milestone slibuje především reálie autíček Hot Wheels a také rychlou, nenáročnou a návykovou hratelnost. Dostane svým slibům?

TECHNICKY VÝTEČNÉ!

Většinou se nad grafickou podobou podobných titulů moc nepozastavuji, protože razím spíše pravidlo zábavnosti na prvním místě. Zde se však snoubí všechny aspekty dohromady. Hra je prosta grafických glitchů a jednotlivé modely vypadají až fotorealisticky (tedy alespoň v rámci diskuze o angličácích). Na první pohled třeba rozeznáte, na kterém z autíček hraje prim kov a kde výrobce použil více plastu. Stačí se podívat do zdejší galerie, kde jsem vytípal velké množství hezkých příkladů grafické kvality Unleashed.

Veškerý herní obsah je dostupný hraním

Zvuky i hudba jdou ruku v ruce s hratelností. Autíčka připomínají své reálné předlohy (pokud existují) a svižný soundtrack jen podtrhuje pocit rychlosti, který titul dokáže navodit dokonale. Většina okruhů je složena ze součástek, které si klidně můžete koupit i ve skutečnosti, i když jejich rozměry samozřejmě dalece převyšují to, co normálně sestavíte s dětmi v obýváku. V tomto ohledu opravdu není hře co vytýkat, jelikož se předlohy drží tak věrně, jak jen to jde. Navíc je tato část hry mohutně podpořena efektem sběratelství. V mém případě jsem prostě musel mít všechny angličáky, které jsou ve hře dostupné. Chci K.I.T.T.a, DeLorean, náklaďák želv ninja i Motosaura.

Veškerý herní obsah je dostupný hraním a prozatím ani neexistuje možnost zakoupit si mince, potřebné pro pořízení blind boxů, za skutečné peníze. Nicméně si nedělám iluze o tom, že by v budoucnu taková situace nemohla nastat. Aktuálně tvůrci připravují hned dva season passy, z nichž ten první stojí obludných 799 Kč. První autíčko lze samostatně dokoupit skrze PS Store za nějakých 26 korun. Otázkou však zůstává, zda tato cena zůstane pevná i pro další modely angličáků. Osobně si myslím, že spíše ne, a hráče tak čeká možnost nákupu bundlů a podobné skopičiny, které známe odjinud.

PRO VŠECHNY

Výsledné číslo pod recenzí je souhrnem všech pozitiv, kterými hra oplývá. Jízdní model, který je lehce uchopitelný pro každého, návyková hratelnost, která je příjemnou výzvou i na střední obtížnost, se snoubí s perfektním grafickým zpracováním a převedením každičkého detailu autíček obsažených ve hře. Je také skvělá i sbíráním modýlků, které mnozí z nás mají vystavené doma na poličce. Anebo si jen chcete doma na gauči s přáteli zapařit hru, která se bude líbit a hrát skvěle hned na první dobrou. A to vážení čtenáři, rozhodně nebývá zárukou v každé nové hře.

Hot Wheels Unleashed
Xbox Xbox Series X | S

Po všech stránkách perfektní arkádová závodničina, na které se chyby hledají hodně těžko. Má výborný a lehce uchopitelný jízdní model, je pekelně rychlá a pekelně dobře při tom vypadá. Milestone se překonali a dodávají veskrze odladěnou a velmi kvalitní zábavu pro všechny. Pro fanoušky Hot Wheels pak jde o povinnou koupi, protože jejich sběratelské srdce bude plesat.

Vyladěný jízdní model
Plynulá a detailní grafika
Sbírání angličáků