Hot Wheels Unleashed Recenze Recenze Hot Wheels Unleashed, arkádové závodní nirvány

Recenze Hot Wheels Unleashed, arkádové závodní nirvány

Martin Synek

Martin Synek

30. 9. 2021 15:30

1. TŘISTA Z MÍSTA 2. DO PUNTÍKU 3. PŘEKVAPENÍ ROKU?

Nejnovější zářez do arkádového závodění od matadorů z Milestone slibuje především reálie autíček Hot Wheels a také rychlou, nenáročnou a návykovou hratelnost. Dostane svým slibům?

Pokud byste se mě zeptali, kdy naposledy jsem hrál nějaké zběsilé arkádové závody na konzolích od Sony, asi bych se musel vrátit zpátky ke Crash Team Racing. Předtím však dlouho nic. Konkurence má skvělé Mario Kart, poslední Sonicův výlet do světa rychlých kol také nedopadl úplně zle, nicméně ani jinak povedená Lego nadstavba pro Forzu Horizon můj hlad po bezstarostném a rychlém ježdění úplně nezahnala. Ale blýská se na lepší časy, a jak si můžete přečíst na řádcích níže, pořádně zahřmělo tentokrát u studia Milestone, matadorů (s dost nevalnou reputací, pozn. redakce) v odvětví závodních her.

• Doporučená cena: 1349 Kč (PS Store)
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: Velmi vysoký, posbírejte je všechny!
  • Bude vás bavit: pokud máte doma plnou krabici angličáků
  • Nebude vás bavit: pokud máte doma plnou krabici panenek Barbie

Hot Wheels Unleashed je, jak už sám název napovídá, závodní hra, zasazená do reálií stejnojmenné série angličáků od firmy Mattel. Zajezdíte si v pestrobarevných závoďácích v měřítku 1:64 snad ze všech myslitelných sběratelských sérií této firmy, a jestli ve vás dřímá duše sběratele miniaturních vozidel, budete chyceni stejně, jako se to stalo i mně. O tom však později. Pro takové zájemce stačí snad jen to, že je základ pro kvalitní arkádové závodění jasně identifikovatelný právě skrze tato maličká autíčka.

OBSAHOVĚ BOHATÉ

Základní menu hry nabízí několik možností, jak si závodění užít. Vedle standardních rychlých her, online multiplayeru a hlavního režimu s kampaní, nazvaného City Rumble, kde budete ze začátku trávit nejvíce času, si můžete zajezdit dokonce i ve splitscreenu, což považuji za jednoznačný klad. Abychom vyčerpali možnosti, kam v menu zabrousit, je na místě potřeba zmínit rozsáhlý editor tratí či editor vzhledu jednotlivých angličáků, kde své výtvory můžete sdílet i ostatním hráčům.

Ve hře funguje dvojí měna.

City Rumble do začátku dává hráči možnost otevřít první tři blind boxy s náhodnými autíčky. Postupně se rozšiřující mapa závodního světa hráče nechá svištět v klasických závodech, kde je nutné skončit na stupních vítězů, popřípadě splnit časovou výzvu. Také budete muset závodit v boss kláních, kde je vždy nutné vyhrát, a nakonec tu máme skrytá místa, kde se lze do závodu vydat pouze za speciálních okolností s přesně daným vozidlem.