Horror Story: Hallowseed Recenze Recenze Horror Story: Hallowseed, hororu, který není šíleně děsivý, ale šíleně děsný

Recenze Horror Story: Hallowseed, hororu, který není šíleně děsivý, ale šíleně děsný | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

14. 12. 2021 13:00

Seznam kapitol

1. One Man Show 2. Door Simulator 2021 3. Jak že to bylo? Po struhadle do bazénku s jódem?

Oslavných příběhů o tom, jak výtvor jedné osoby pozitivně změnil osudy stovek tisíc hráčů, jste jistě již pár slyšeli. Za všechny stačí jmenovat například Braid od Jonathana Blowa, Minecraft od Markuse „Notche“ Perssona nebo Stardew Valley od Erica Baroneho. Ukázkových příkladů toho, jak lze v jednom člověku (s pomocí pár kontraktorů) vytvořit fantastickou hru, existují desítky. Tenhle mezi ně ale rozhodně nepatří.

Reklama
Reklama

Příběh je de facto směsicí náhodných situací, točících se obvykle okolo víry v Boha. Ke komunikaci s rozezleným démonem používáte kromě vágních a extrémně hloupých dialogů i spiritistickou tabulku a když už jde opravdu do tuhého, je vaší největší zbraní několik stránek z Bible. Moudří asi již tuší, odkud vítr vane – Hallowseed je tak trochu náboženskou agitací. Pokud ovšem Winner během vývoje doufal, že víra uzdraví, když ne jej, tak alespoň jeho hru, věřil bohužel nadarmo. Po nekonečné pasáži ve strašidelném domě se totiž přesouváte ven, ale tentokrát už jsou vám démoni v patách osobně. A jak vypadá takový démonický souboj ve hře bez soubojového systému? 

K poražení démona stačí otevřít dveře a vstoupit do něj. Jednoduché a naprosto logické. Naprosto. Logické.

Inu… Je to jen těžce popsatelný zážitek. Démoni se s pomocí dalšího geniálního skriptu zjevují na předem určených (ovšem neoznačených) místech. Na jejich přítomnost vás upozorní asi půlvteřinový chrčivý zvuk, po kterém probleskne obrazovka a bum, běžící pan démon je najednou metr od vás. Další půlvteřinu máte na reakci, přičemž pokud zareagovat nestihnete, máte smůlu a okamžitě umíráte. V případě, že máte dostatečně hbité prstíky, vás pak čeká zběsilý úprk k nejbližším dveřím označeným křesťanským křížem, za které se musíte schovat. Nevíte, kde jsou dveře? Nestíháte? Nebo se vám snad v té rychlosti nepodařilo trefit miniaturní hitbox sloužící k jejich zavření? Smůla, umíráte! A když už se vám na pátý pokus konečně podaří řádně splnit všechny úkoly související s útěkem, démon stále stojí před dveřmi a s přihlouplým pohledem na vás civí, jako by čekal, že jej pozvete dovnitř na mariáš. Co teď, ptáte se? Inu, je to jednoduché a naprosto logické. K poražení démona stačí otevřít dveře a vstoupit do něj. Jednoduché a naprosto logické. Naprosto. Logické. 

I to by se ovšem dalo přejít s mávnutím ruky, kdyby vám tvůrce vysvětlil, co máte při kontaktu s démonem dělat. Kdyby to alespoň naznačil. Kdyby vám po osmé zbytečné smrti řekl, že děláte něco špatně. Ale ne. Na to, že musíte expresně vycouvat a utéct za specifické dveře, si musíte přijít sami. Podobně zábavných momentů vás ke konci hry čeká hned několik a když se konečně propracujete k jednomu ze dvou bizarních konců, budete děkovat Bohu i v případě, že jste zapřísáhlí ateisté.

Tak takhle nějak vypadá první setkání s démonem. A s téměř stoprocentní pravděpodobností i první smrt každého hráče. A taky druhá. Třetí. Osmá. Patnáctá...
Tak takhle nějak vypadá první setkání s démonem. A s téměř stoprocentní pravděpodobností i první smrt každého hráče. A taky druhá. Třetí. Osmá. Patnáctá...

Horror Story: Hallowseed je hrou, která vás v první čtvrthodině zaháčkuje jen proto, aby vás posléze vnitřně zabila spolehlivěji než konverzace se zapřisáhlým veganským aktivistou. Je hrou, která zoufale nefunguje hned na několika rovinách, hrou plnou hloupých úkolů, fanatických přesvědčení a zoufale nezvládnutého designu. Pokud vás láká boj s démony, dejte si raději kultovní seriál Čarodějky, poněvadž i bájná Moc Tří dává v konečném důsledku větší smysl než démonicky špatný svět načrtnutý Jeffem Winnerem.

Horror Story: Hallowseed
Windows icon PC

Verdikt

Buď mimo žití Buď mimo čas Nechť žal a bolest Teď pouze znáš. Hallowseed nehraj Máš-li se rád Než on je lepší I do oka drát.

Co se nám líbí a nelíbí?

Grafické zpracování
První čtvrthodina
Design
Příběh
Herní náplň
Skriptovací peklo
Neschopnost jakékoliv komunikace s hráčem
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz