Hogwarts Legacy Recenze Recenze Hogwarts Legacy - Sny kouzelníků se občas plní

Recenze Hogwarts Legacy - Sny kouzelníků se občas plní

8. 2. 2023 13:20 11

1. DOPIS Z BRADAVIC 2. KAPSA PLNÁ KOUZEL 3. PULÍREXO

Nejočekávanější titul začátku se nám konečně dostal do rukou. Má cenu otevírat dopis z Bradavic, nebo je lepší hodit ho do ohně?

K jedné z nejočekávanějších her poslední doby, a prakticky určitě začátku letošního roku, jsem musel podniknout trochu komplikovanou cestu. Ke kopii jsme se dostali s menším zpožděním a na mě tak padlo těžké rozhodnutí, zda si výlet do světa čar a kouzel užít, nebo se lidově řečeno kousnout a v podstatě v hranicích možností dojít k verdiktu co nejdříve. Nakonec jsem si, možná bohužel, vybral tu druhou variantu, a finální hodnocení Hogwarts Legacy tak můžu přinést právě teď, po necelých 48 hodinách, které jsem z větší části strávil právě v Bradavicích a přilehlém okolí, na úkor spánku nebo normálního života, včetně toho pracovního.

• Doporučená cena: 1989 korun
  • Základní herní doba: 20-30 hodin
  • Česká lokalizace: Ne, znalost angličtiny je dost důležitá, protože jde o ukecané příběhové RPG
  • Obtížnost: Čtyři nastavení, normální umí být dost tuhá, ale stačí být opatrný a mít zásobu lektvarů. Hádanky jsou celkem jednoduché
  • Jaké jsou příznaky ubisoftizace?: Dobýváte kempy, odemykáte si oblasti rychlého cestování, sbíráte suroviny, vylepšujete svůj gear
  • Užije si hru fanoušek Harryho Pottera?: Pro ty jde o splněný sen
  • Užije si hru nefanoušek Harryho Pottera?: Pro toho zřejmě ztratí velkou část kouzla, ale špatná určitě nebude

To ale rozhodně neznamená, že bych si hraní každým coulem neužíval. Ba naopak. V následujících řádcích se tak pokusím osvětlit, proč je Hogwarts Legacy jedna z těch horších nejlepších her, které můžete dostat.

EXPRES UJEL

O Hogwarts Legacy už toho bylo napsáno tolik, a i autoři sami do hráčů hustili podrobnosti pod takovým tlakem, že jste jen stěží unikli základní premise. Ale pro úplnost znovu. Ve vysněné komplexní herní adaptaci světa z knih spisovatelky Rowlingové se zhostíte role vlastního čaroděje nebo čarodějky, který z blíže nespecifikovaných důvodů usedá do školní lavice v Bradavicích až v pátém ročníku. Musí tak logicky všechno dohánět a kouzelnické vědomosti vstřebávat mnohem rychleji než spolužáci. Naštěstí má ale k ruce velmi nápomocného profesora Figa. Také jde o extrémně talentovaného čaroděje, který navíc disponuje jistými záhadnými schopnostmi.

Právě kolem toho se pak točí část příběhu, která se zároveň opírá o původ speciální kouzelnické moci a současně také o propukající vzpouru skřetů vedených šíleným Ragnokem. Tyto zápletky jsou navíc dále propleteny s osudy hrdinových nových spolužáků. Do ruky se vám v podstatě dostává velmi široká a hutná sbírka příběhů, které spolu plus mínus souvisejí, nebo ze sebe alespoň pramení. V hlavní lince odhalujete prastará tajemství a chystáte se na kouzelnickou válku, v těch vedlejších si pak pohráváte s černou magií, jdete po krku gangu pytláků a tak podobně.

Je jen škoda, že příběh jako takový nelze označit za vyloženě silnou stránku Hogwarts Legacy. Scénář není hloupý nebo jednoduchý, některé vedlejší zápletky jsou vyloženě zajímavé, s ohledem na původ značky bych ale přece jen čekal o něco propracovanější a vypointovanější vyprávění. Hlavní problém tkví v trochu šablonovitých postavách, předvídatelnosti některých zvratů a hlavně nepříliš zdařilých dialozích. Promluvy jako takové jsou kvalitní a dobře nadabované, úrovně špičkové produkce ale rozhodně nedosahují, což je u velké hry ze světa Harryho Pottera prostě mrzuté.