Hogwarts Legacy Recenze Recenze Hogwarts Legacy - Sny kouzelníků se občas plní

Recenze Hogwarts Legacy - Sny kouzelníků se občas plní | Kapitola 3

8. 2. 2023 13:20 11

1. DOPIS Z BRADAVIC 2. KAPSA PLNÁ KOUZEL 3. PULÍREXO

Nejočekávanější titul začátku se nám konečně dostal do rukou. Má cenu otevírat dopis z Bradavic, nebo je lepší hodit ho do ohně?

Kapitolou samou pro sebe je tradičně audiovizuální zpracování. Začněme netradičně u soundtracku, ten je totiž jedním slovem boží. Opravdu, opravdu boží. Početný tým hudebníků naprosto ctí odkaz filmové série a staví na ní celou řadu dalších hutných motivů i chytlavých linek, což dává dohromady naprosto fantastický zážitek podtrhující dění na obrazovce. Moc bych se divil, kdyby soundtrack často nepadal v nominacích na ocenění za letošní rok.

S vizuálnem už je to trochu komplikovanější. Ve své podstatě je Hogwarts Legacy krásná hra, především díky uměleckému zpracování, efektním soubojům, detailním postavám a obecně obrovské bohatosti a detailnosti světa. Průlety nad skotskou vysočinou nebo panoramatické pohledy na zamlžené Bradavice se jen tak neomrzí a plní všechna očekávání fanoušků předlohy. V řadě detailů ale hra dokazuje, že Avalanche Software stále nejsou studio zvyklé na produkci té nejvyšší úrovně, a i když se s obří výzvou poprali opravdu bravurně, spousta detailů by si zasloužila přeleštění, doladění nebo dotažení, aby se hra mohla rovnat s produkcí Sony Santa Monica nebo třeba Rockstar Games. To asi nelze brát jako vyloženou výtku, spíše jako pochvalu a slušný výhled do budoucna.

Vyloženým problém je totiž jen technický stav. Na konzoli Xbox Series X hra trpí dost zásadními propady snímkové frekvence, doskakováním textur a předmětů, překvapivě se najdou i hodně nepříjemné načítací bariéry (v podobě dveří, které se otevřou až za chvíli), což kazí dojem z jinak nepřerušovaného světa. Nedokážu si představit, jak hra bude fungovat na starších konzolích, tam by totiž výrazně delší načítání vyloženě bořilo zážitek. Podotýkám, že jsem navíc hrál v režimu výkonu, tedy při deklarovaném cíli 60 snímků za sekundu. Varianty s vyšším rozlišením a lepší grafikou mi bohužel přišly úplně nehratelné.

SEN FANOUŠKŮ

Jsem až překvapený, jak často jsem v řádcích výše kritizoval, ale je to vlastně hodně charakteristický prvek Hogwarts Legacy. Rozhodně nejde o dokonalou hru, a to jsem ještě některé drobnosti nezmínil, třeba zbytečně nepřehledná, pomalá a archaická menu. Ani kombinace všech možných výtek ale nedokáže vytěsnit to, že jde v mnoha ohledech o výjimečnou zábavu, především pro fanoušky světa Harryho Pottera. Hogwarts Legacy je všechno, o čem kdy snili, snad jen s výjimkou toho, že se odehrává spoustu let před tím, než se vůbec Potter narodil. Různými detaily, pomrknutími a odkazy na kouzelnickou ságu je ale pochopitelně titul narván k prasknutí, ve světě potkáváte spoustu vzdálených předků oblíbených postav a nasáváte atmosféru a zákonitosti fungování světa Rowlingové.

Recenze Hogwarts Legacy - Sny kouzelníků se občas plní
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Především proto (a také díky ohromné obsahové nabídce) je výsledná známka vyšší, než by mohla být, kdybych byl přísný. Mám podezření, že hráči absolutně bez zájmu o Wizarding World budou trochu tápat, designové i technické chybky pro ně budou větší bolístkou. I v takovém případě ale rozhodně nejde jen o mírně nadprůměrnou hru. Za svoje peníze totiž dostante až překvapivě masivní, zábavný a propracovaný výlet do světa, kde je možné téměř všechno. A jeho objevování si budete nadšeně užívat dlouhé desítky hodin.

Stačí otevřít ten dopis. Vy víte jaký myslím.

Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy je ohromující výprava do čarodějného světa, která fanoušky předlohy doslova pohltí. Je sice plná větších či menších chyb, to ale nezastírá, že jde o velký splněný sen, který dobře vypadá, skvěle zní a především se výborně hraje.

Do detailu zpracovaný a rozsáhlý kouzelnický svět
Zábavné využívání kouzel a s ním spojené souboje, hádanky a objevování
Ohromná nabídka obsahu