Gungrave G.O.R.E Recenze Recenze Gungrave G.O.R.E, čistokrevného hrobového průšvihu

Recenze Gungrave G.O.R.E, čistokrevného hrobového průšvihu

Martin Synek

Martin Synek

12. 12. 2022 14:00

1. ŘÍKEJTE MI HROB! 2. NOSÍM RAKEV NA ZÁDECH! 3. NEJRADŠI MÁM SEKANOU! 4. A NIKDO MĚ NEMÁ RÁD!

Vždycky jsem měl velmi blízko ke hrám typu Devil May Cry nebo později i sérii Castlevania: Lords of Shadow. Pokud pominu fakt, že takovýchto her v poslední době příliš mnoho nevzniká, tak čas od času se přeci jen objeví titul, který se tomuto žánru (hack and slash či 3rd person shooter) velmi přibližuje. Gungrave se již od začátku tváří, že bude drsňáckou střílečkou se silným hlavním hrdinou, kde bude nutné permanentně držet prst na spoušti. Zásadní otázkou však zůstává, jestli to bude stačit!

ŘÍKEJTE MI HROB!

Gungrave je série japonských stříleček, která vznikla zhruba někdy před dvaceti léty. Protože jsem tou dobou byl zapáleným čtenářem zdejších herních periodik, věděl jsem i o vzniku první hry Gungrave, tehdy pro druhý Playstation. Na svou dobu to nebyla úplně zlá frenetická střílečka, nicméně alespoň u mě upadla do zapomnění, stejně tak, jako její hlavní hrdina. Abyste však správně pochopili, oč tu běží, budeme muset chtě nechtě nahlédnout pod pokličku příběhu zdejšího chlapíka, kterému nikdo neřekne jinak, než Hrob! Když tak nad tím přemýšlím, asi vím, jakpak si zdejší hrdina tuto přezdívku zasloužil. Celou hru totiž mlčí… jako hrob.

Mohlo by vás zajímat:

Cena: 1319 Kč

Lokalizace: Angličtina, japonština, korejština

Znovuhratelnost: Doufám, že to nikdo nehodlá hrát více než jednou

Proč si hru zahrát: Protože se rádi trýzníte hrami, které vám za to nestojí a máte rádi všudypřítomnou frustraci. Tento produkt vám vše jmenované dokonale zprostředkuje.

Brandon Heat je jméno, které byste si měli, v souvislosti s hlavním hrdinou, pamatovat. Protože je to právě on, který kosí davy nepřátel, a který je nositelem líbezně znějícího pseudonymu Grave. Navíc se chlubí tím nejvíc cool povoláním ve zdejším herním světě. Je nakopávačem řití, což vám také hra dá najevo při startu každé nové mise nápisem „Kick Their Ass“. Bez nějakých dlouhých vysvětlovaček vás tvůrci vyplivnou rovnou do akce, kde je nastíněn základní děj jejich díla. V průběhu hry uvidíte zhruba hodinku animovaných sekvencí, které vás provedou pokračováním příběhu o parazitické mimozemské droze Seed, po jejíž stopě se Hrob a jeho grupa vydává. Po hříchu jde o to nejlepší ze hry.

Seed je svinstvo a je nanejvýš nutné, aby líheň tohoto zla byla srovnána se zemí. Kdybych se náhodou zapomněl zmínit o tom, že se původní záměr našemu hrdinovi šeredně nepovede, asi bych nevyzradil nic podstatného. Do celé této šlamastyky se totiž přimíchává další proměnná. Havraní klan, což je skupina pěkně nechutných neřádů, s nimiž se náš hrdina samozřejmě dostane do křížku. Zřejmě také neprozradím nic zásadního, když řeknu, že s nimi budete muset nepěkně skoncovat. Do toho několik malých a předvídatelných zvratů, aby v příběhu nechyběla nějaká ta výplň a po několika hodinách vás čeká vytoužené finále. Zda stojí za to, to už bude muset každý hráč posoudit sám.