Grid Legends Recenze Recenze Grid Legends - popáté ta samá písnička

Recenze Grid Legends - popáté ta samá písnička

3. 3. 2022 10:09

1. LEGENDY JSOU TU 2. TO LEPŠÍ 3. PRO NENÁROČNÉ

Už popáté se studio Codemasters snaží dobýt závodní svět drsným arkádovým závoděním Grid. Tentokrát chce zaujmout především dramatickým příběhovým režimem. Stojí za to, nebo jde o další tuctovou záležitost, která po pár týdnech skončí zapomenuta v EA Play?

Se sérií Grid je to jako s řadou jiných. V roce 2008 ještě pod názvem Race Driver přinesl první díl naprosto dechberoucí arkádové závodění, další pokračování už ale víceméně jen parazitovala na úspěšném jménu, s výjimkou celkem ucházejícího Grid Autosport. Tohle dřenění povedeného, ale stárnoucího konceptu se stalo příznačné pro značnou část tvorby britských Codemasters, vedle Gridu nakonec postihlo i unavenou rally sérii Dirt a cestou do pekla se vydal i odkoupený třetí díl Project Cars.

• Doporučená cena: 1 799 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: Příběhem prolétnete za cca pět hodin, kariéra je ale hutná a vydrží
  • Obtížnost: Klasické nastavení (ne posuvníky), i na nejvyšší obtížnost subjektivně dost jednoduché
  • Nabídka tratí: 22 lokací se 137 různými variantami
  • Je příběh interaktivní Drive to Survive? Haha, ne

Od oznámení Grid Legends nic nenaznačovalo tomu, že by se mělo cokoliv změnit. Studio jen hodlalo na arkádové okruhové závodění naroubovat příběhový režim po vzoru své formulové série (kde tak udělalo po vzoru populární dokumentární série Drive to Survive). O hře se ale téměř nemluvilo a před pár dny vyšla spíše jen tak… mimochodem. Stojí i přes to za pozornost fanoušků vysokooktanového paliva?

TADY SE RODÍ LEGENDY

O stavu série lecco vypovídá už to, že jsem při prvním spuštění hry vlastně dumal nad tím, jestli od zmiňovaného Autosportu vyšel ještě nějaký Grid. Inu, vyšel. V roce 2019 Codies dodali reboot série, který se zbavil číslování, ale také se v zásadě zbavil jakékoliv větší atraktivity, ve výsledku tak šlo o dost bezpohlavní závodění. Bohužel musím konstatovat, že Legends jsou v mnoha ohledech VELMI podobnou hrou. Někteří skeptičtější hráči by je možná označili spíše za hodně velké DLC.

Jedinou větší novinkou zůstává příběhový režim, který je ale (omlouvám se autorům) opravdu žalostný. Zápletka se odvíjí formou 36 závodů, ve nichž máte předem daný cíl - dojeď do pátého místa, dojeď do třetího místa, ujeď tři kola a nevybourej se. Mezi ně autoři nasekali až úsměvně trapné hrané scénky rámující to, co se v herním světě děje. Příběh vypráví o začínajícím týmu Seneca a jeho šéfovi, jenž velmi neortodoxními “lidskými” metodami hledá úspěch. K ruce má trochu naivního, ale velmi šikovného mechanika, velmi disciplinovanou a motivovanou jezdkyni, a samozřejmě také Vás. Spásu z nebes, pověřenou tým dotáhnout až na vrchol.

Proti vám pak stojí růžovoučký rivalský tým s usměvavým konkurentem a v pozdějších fázích i legendární Ravenwest, tvořený utlačovaným talentovaným druhým jezdcem, arogantním deb…, pardon, prvním jezdcem a slizkým zbohatlým majitelem. Příběh doslova přetéká klišé, moc nedrží pohromadě, scénky ve formě fiktivního nahrávání dokumentu působí smutně amatérsky a velmi hlasitě šustí papírem. Čas od času se najde zajímavější moment nebo, budiž, zvrat. Ten ale za pár minut do země zadupe extrémně hloupé a otřepané zpracování soupeřících týmů. To vše se topí v dalších stereotypech, za jejichž použití se tvůrci musí přímo tetelit blahem.

Samozřejmostí je fakt, že vůbec nezáleží, jak si v závodech vedete. Kvůli nízké obtížnosti hry budete soupeře drtit téměř v každém závodě, příběh to ale nijak nereflektuje a pořád se o vás mluví s velkým despektem. Výsledkem jsou pak vyloženě bizarní scény, kde dění ve filmečcích doslova odporuje tomu, co se dělo na trati. Ale s tím už jsme tak nějak počítali…

V praxi je příběhový režim spíše hravou formou, jak si v rychlém sledu osahat širokou nabídku různých disciplín. Univerzum Grid si s tím opět hlavu neláme a během minuty tak přeskakujete z formulí přes okruhové a driftovací speciály do závodních kamionů. V tomto ohledu svůj účel plní. Kvůli dramatickému vyprávění si ale Legends rozhodně nekupujte.

Skvělá zůstává i umělá inteligence