Recenze Goat Simulator 3 aneb za mých mladých let bylo lépe
Goat Simulator 3 Recenze Recenze Goat Simulator 3 aneb za mých mladých let bylo lépe

Recenze Goat Simulator 3 aneb za mých mladých let bylo lépe | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

7. 12. 2022 17:40

1. NAJDI SI ZÁBAVU 2. TROCHA POMOCI 3. NA CHVÍLI MOŽNÁ

Když studio Coffee Stain Studios vydalo v roce 2014 bláznivý titul Goat Simulator, asi málokdo čekal, co tento naprosto nelogický splácanec všeho možného dokáže způsobit. Nejen, že hra sama o sobě zaznamenala masivní úspěch a kopie se prodávaly po desetitisících, zároveň ale herní průmysl zaplavily simulátory všeho možného i nemožného, včetně možností hrát za kámen nebo kus chleba.

Když začnete prozkoumávat mise poschovávané po mapě, zjistíte, že právě ony budou hlavní náplní hry. Nebo alespoň pro mě se staly. Blbnutí s kozou a prostředím je pouze doplňkem při přechodu mezi jednotlivými akcemi, které nejsou úplně špatné a minimálně ty, které jsem vyzkoušel, jsou skutečně unikátní a zbytečně se neopakují.

Jenže stále je tu ten problém, že hru trápí úplná bezcílnost. Mise jsou totiž naprosto nahodilé, nespějí k nějakému vyvrcholení. Jednou sešlete na mapu atomovku, v továrně s banánovou hmotou necháte vybuchnout reaktor, propustíte divné banánové stvoření, přesunete se do šílené dimenze… Nápady samy o sobě jsou zajímavé, to rozhodně, ale nemůžu říct, že by mě lákaly k tomu, abych se do hry pustil znovu.

Nemůžu se tak stejně zbavit dojmu, že Goat Simulator 3 zkrátka je hloupý splácanec různých nápadů vývojářů, který vás zabaví na jeden, možná dva večery s kamarády a pak už se nikdy nevrátíte. Oproti jedničce jsou sice znát vyšší produkční hodnoty, ale cenovka blížící se 800 korunám je dle mého zkrátka příliš vysoká za… takovou blbost.

Na jednu stranu chápu, že to studio Coffee Stain chtělo zkusit znovu – pokusit se ještě jednou vyšťavit úspěšný koncept, který před lety uchvátil celý herní průmysl. Za mě to ale bohužel podruhé moc nefunguje a i když je hraní na chvíli zábava, po několika hodinách jsem prostě jenom běhal za misemi a snažil se najít důvod, proč bych vlastně chtěl pokračovat. Nenašel jsem ho, což je bohužel příznačná bolest většiny podobných sandboxových her.

Goat Simulator 3

Goat Simulator 3 sice přináší vyšší produkční hodnoty, ale stále se snaží navázat na úspěch titulu, který sice uspěl, ale nikdo neví proč. Sandboxové hry to dnes mají těžké a i když se vývojáři snažili, dnešní doba jim nepřeje. Za plnou cenu je dle mého Goat Simulator 3 přepal. Pokud se ale objeví třeba za poloviční cenu, dalo by se nad ním jako nad party hrou na pár večerů uvažovat.

Velká nabídka misí
Širší možnosti interakce s kozou i prostředím
Princip hratelnosti aneb najdi si sám zábavu