Fire Emblem Warriors: Three Hopes Recenze Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes, musou mlátičky s příběhovým přesahem

Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes, musou mlátičky s příběhovým přesahem | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

29. 7. 2022 19:25

1. STEJNÝ PŘÍBĚH JINAK 2. JEDEN PROTI STU 3. FANOUŠCI I NOVICOVÉ

Pokud rádi hrajete japonské hry na hrdiny, jistě jste už někdy slyšeli o značce Fire Emblem. Stejně tak existuje řada hráčů, kteří vyznávají i hack and slash rubačky s přídomkem Warriors, v komunitě také označovaní jako musou. V dnes recenzované hře se spojilo obojí a z čistě taktického RPG se odloupl levoboček, který vás donutí vraždit po tisícovkách ve známém prostředí série Fire Emblem. Stojí však za to?

Hra na Nintendu Switch běží bez větších problémů. Je svižná i rychlá a v určitých momentech vypadá velmi dobře. Pomáhá tomu i prostorové omezení, které je svázáno s žánrem musou jako takovým. Přece jen se bojuje v rozdílně strukturovaných arénách. Druhá strana mince ale ukazuje, že v davových scénách, kde se střetávají desítky a desítky postav Switchi prostě dochází dech. Nejvíce znatelné je to v momentě, kdy i na krátkou vzdálenost obrovské množství vojáků doskakuje přímo před vás a mnohdy pořádně nevíte, kolik nepřátel vlastně v daném místě čeká. Je to zkrátka dáno výkonem přenosné konzole od Nintenda, ale zážitek z hraní to nijak výrazněji nekazí. Podobným problémem disponovalo v některých momentech i mnou hojně propírané Hyrule Warriors: Age of Calamity.

Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes, musou mlátičky s příběhovým přesahem
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Hudebně mi hra také přišla v pořádku a tóny znějící při bojování nebo příběhových předělech mi sedly. Soundtrack se mění podle toho, co zrovna děláte a kde se nacházíte. V divokém bitevním chaosu beztak nemáte čas se pořádně zaposlouchat a všudypřítomné řinčení zbraní a pokřiky válečníků spolehlivě přehluší i ty nejlahodnější noty. Variabilita prostředí je solidní a mění se v závislosti na tom, jak procházíte příběhem. Zabojujete si na mnoha různých místech, z nichž ty lepší objevíte zhruba někde za polovinou hry. Jinak stále jedete podle musou mustru a zpomalit vás donutí pouze rozhovory, vedlejší aktivity a příběhové animace, kterých je alespoň ve hře dostatek. V nich hra mimochodem dokáže být doopravdy krásná (podívejte se na přiložená videa či screenshoty ze hry).

Trvalo mi zhruba dvacet hodin, než jsem prošel základní příběh jednoho rodu

Bonusem je pro mne i herní doba. Trvalo mi zhruba dvacet hodin, než jsem prošel základní příběh jednoho rodu a závěrečné bitvy vás umí patřičně prověřit. Mé putování fiktivním Fódlanem ještě neskončilo, protože aktuálně plním taktické plány ve Fire Emblem: Three Houses. Po jeho dohrání se však vrátím sem, a tentokrát jinou cestou i s jinou třídou. A mám pocit, že to bude ještě lepší, protože budu mít v zádech události, které teprve prožiju v jiné hře, z jiné perspektivy a také s jiným výsledkem. Pokud přemýšlíte nad pořízením Warriors, jen vás zběžně upozorním. Zkuste si prvně zahrát poslední díl klasické série Fire Emblem a teprve potom se naplno vrhněte sem. Anebo to udělejte jako já a možná se stejně tak chytíte za nos a řeknete si, že Fire Emblem rozhodně není špatná záležitost.

Fire Emblem Warriors: Three Hopes

Fire Emblem Warriors: Three Hopes je skvělá musou hra, okořeněná o výborný příběh a také o několik nápadů, které si půjčuje od jeho staršího RPG bratříčka. V zásadě nedělá nic špatně a fanouškům původní hry důstojně rozšíří obzory.

Skvělý soubojový systém
Perfektní hratelnost
Skvělý příběh