Fire Emblem Warriors: Three Hopes Recenze Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes, musou mlátičky s příběhovým přesahem

Recenze Fire Emblem Warriors: Three Hopes, musou mlátičky s příběhovým přesahem

Martin Synek

Martin Synek

29. 7. 2022 19:25

1. STEJNÝ PŘÍBĚH JINAK 2. JEDEN PROTI STU 3. FANOUŠCI I NOVICOVÉ

Pokud rádi hrajete japonské hry na hrdiny, jistě jste už někdy slyšeli o značce Fire Emblem. Stejně tak existuje řada hráčů, kteří vyznávají i hack and slash rubačky s přídomkem Warriors, v komunitě také označovaní jako musou. V dnes recenzované hře se spojilo obojí a z čistě taktického RPG se odloupl levoboček, který vás donutí vraždit po tisícovkách ve známém prostředí série Fire Emblem. Stojí však za to?

Mnohaletá zkušenost s musou hrami mě naučila, abych je neházel všechny do stejného pytle. Tento typ mám dost rád, protože mě vždy dokáže něčím překvapit, přestože je základ prakticky vždy stejný. Ať už jde o milionsedmé pokračování série Dynasty nebo velmi vydařené Hyrule Warriors, kromě návykové hratelnosti mne tyto hry lákaly především na příběh, který se na pozadí odehrával. Nejinak tomu bude i u Fire Emblem Warriors: Three Hopes, které i názvem odkazuje na poslední zářez do taktické RPG série s podtitulem Three Houses. Nováčci budou muset malinko pátrat po příběhových nuancích, avšak znalci dostanou alternativní pohled na známý svět.

• Doporučená cena: 1499 Kč (krabicová)
  • Lokalizace: Angličtina, japonština
  • Faktor znovuhratelnosti: Velmi vysoký - tři možné varianty průchodu, trojitá porce herní doby
  • Proč koupit: Máte rádi musou hry nebo jste hráli Fire Emblem: Three Houses, jehož příběh zdejší hra alternativně převypráví i s jiným vyústěním

Three Hopes příběhově kopíruje výše zmiňované taktické erpégéčko a zabývá se otázkou, co kdyby se události staly úplně jinak. Opět se ocitáme na smyšleném kontinentě Fódlan a potkáváme řady postav, se kterými se hráči Fire Emblem: Three Houses již měli tu čest setkat. Průvodcem hrou a také hlavním hrdinou se stává Shez (případně někdo jiný, podle toho jak si vašeho hrdinu či hrdinku pojmenujete), a přestože v úvodu umírá, prostřednictvím magické bytosti Arval je opět přiveden mezi živé. Vrahem Shez se ukáže být Byleth, což je opět vodítkem pro hráče původní série, kteří tuší, že jde o hlavní postavu z minulé hry a zde figuruje coby záporák.

Dále už vše probíhá podle daného schématu. Válka začíná a hrdina stojí před možností připojit se k jedné ze tří tříd vojenské akademie. Jakmile se rozhodnete, začne se roztáčet příběh, který se k dané třídě váže. Znovuhratelnost je tedy zaručena, protože je možné hru dokončit třikrát v závislosti na tom, kterou frakci si vyberete. Osobně jsem předchůdce nehrál, nicméně abych si doplnil znalosti, zapnul jsem jej po dohrání Three Hopes.  Musím jednoznačně potvrdit, že i Three Houses je moc povedená záležitost. V momentě, kdy znám osudy některých postav se o to více  těším až zjistím, jak budou vypadat osudy stejných postav v jiné hře.

Vyloženě nechci vyzrazovat příběh, ani to, jak se odvíjí. Znalí by přišli o mnohá překvapení spojená s výskytem postav, které již měli tu čest poznat a znají jejich osudy. Nováček pak bude muset bedlivěji číst a vnímat hromadu důležitých rozhovorů, které se v průběhu hraní objeví. A že jich nebude málo. Hra má totiž tendenci jít ve šlépějích svého staršího RPG bratříčka a nebohého hráče zasypává horami všudypřítomného textu.  Naštěstí doopravdy zajímavého textu, který tu rozhodně není navíc.