Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R Recenze Recenze Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R, nejlepšího herního zpracování Rychle a zběsile a zároveň nejhorší závodní hry roku

Recenze Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R, nejlepšího herního zpracování Rychle a zběsile a zároveň nejhorší závodní hry roku | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

30. 11. 2021 13:55

Seznam kapitol

1. Rodinná pouta 2. Ve stínu dekády starých her 3. „Víš, co to znamená DK?“ „Donkey Kong?“ „Dost Kousaný“

Světoznámou značku Rychle a zběsile nejspíš není potřeba dlouho představovat. Dříve byla známá jako série pro všechny automobilové „kajnšmetke“, dnes ve své asi osmadvacáté inkarnaci baví hlavně mainstreamové publikum. Odklon od ilegálního závodění k přeskakování mezi paneláky brali pravověrní fanoušci celkem nelibě, ale jak už to tak bývá, jejich nářky nejsou v penězi přetékajích trezorech tvůrců příliš slyšet.

Reklama

Pokud by se mi do pařátů dostal klíč na PC nebo libovolnou „velkou“ konzoli, nejspíše bych chválil alespoň technický stav a poměrně líbivé grafické zpracování. Na Nintendu Switch ale bohužel jde o trochu jinou pohádku. A nejde ani tak o nehezké textury či zubaté hrany předmětů, ty nechť spere ďas. Hlavním problémem je totiž plynulost hry, která zhruba polovinu doby nedosahuje cílové hranice 30 snímků za sekundu. Zbytek času strávíte v sekanici okolo 20 FPS, což je v kombinaci s dynamicky se snižujícím rozlišením skoro až surrealistický zážitek. Paradoxně jsem navíc lepší plynulost zaznamenal v handheldovém režimu, v doku jsem propadům čelil mnohem častěji. Pokud tedy Rise of SH1FT3R přeci jen chcete sobě či svým ratolestem dopřát, silně doporučuji počítač či jiné konzole.

Alešovo početně-rozjímací okénko

 

Animované Rychle a zběsile vás nejspíše neuchvátí po stránce herní, dovede ovšem obstát alespoň empiricky? Zkusíme to zjistit jednoduchým výpočtem. Průměrná snímkovací frekvence portu na Switch je zhruba 24 FPS, což znamená 1 440 snímků za minutu. Rise of SH1FT3R vás zabaví zhruba na hodinu, což znamená, že během příběhového režimu uvidíte asi 86 400 snímků. Při doporučené ceně 999 Kč tedy cena za jeden snímek vychází na vcelku lidových 0,012 Kč. Ale pak začnete srovnávat a zjistíte, že nejnovější film s Richardem Krajčem, Přání Ježíškovi, má těch minut 109, snímkovací frekvence je stejná a lístek do kina vás bude stát pouhých 180 Kč. A vida, rázem jste na 0,0007 korunách za snímek. Jistě, příběh v Rise of SH1FT3ER bude určitě lepší, ve hře ovšem uvidíte přesně o jednoho Krajča méně. Zdali se vám to vyplatí či ne, to už nechám, milí čtenáři, na vašem vlastním uvážení…

Co tedy říci závěrem? Marně se snažím vzpomenout, kdy jsem hře v jedné recenzi vytknul tolik dílčích nedostatků. To ovšem paradoxně ani tolik nevypovídá o tom, jak špatnou hrou Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R je, ale spíše o tom, jak dobrou hrou být mohla. Ve chvíli, kdy si tvůrci mnuli ruce, že jsou hotovi s vývojem, totiž reálně byla hotová jen zhruba třetina. Pokud by se hře věnovali o pár měsíců déle, vznikne z ní slušná nadprůměrná závodní arkáda. Základ je totiž celkem v pořádku, licence je zajímavá, ale její využití a zpracování nejen že kulhá na jednu nápravu, ono má navíc prorezlý výfuk, vykuchaný katalyzátor, prasklé těsnění pod hlavou a teče do něj šíbrem.

A víte, co je na tom ten největší paradox? Přes všechny ty chyby, bídné zpracování a smutnou délku je Rise of SH1FT3R nejspíše nejlepší hrou pyšnící se jménem Rychle a zběsile nejen za poslední dekádu, ale nejspíše i v celé dvacetileté historii značky. Šokující, že ano?

Fast & Furious: Spy Racers Rise of SH1FT3R
Xbox Xbox One
Windows PC
PlayStation PlayStation 4
Nintendo Switch Switch

Verdikt

Pokud o Rise of SH1FT3R přemýšlíte kvůli nepříliš dobře využité seriálové licenci, vymlouvat vám to nebudu. Jestli ale hledáte konejšivou náruč libovolné kvalitní závodní arkády, poohlédněte se jinde. Rodina sice vždycky je na prvním místě, to ovšem neznamená, že se kvůli ní musíte hodinu trápit u nepřesvědčivého animovaného Rychle a zběsile. A už vůbec ne na Switchi…

Co se nám líbí a nelíbí?

Nejspíše historicky nejlepší hra se jménem Rychle a zběsile
Samotné závodění není zlé
Nevyužitá licence
Délka hry
Technický stav na Switchi
Nevýhodnost v poměru s filmem s Richardem Krajčem
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama