Evil West Recenze Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají

Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

24. 11. 2022 10:00 1

1. JESSE RENTIER, LOVEC UPÍRŮ 2. POZOR, TRUHLA 3. V POUŠTI DOBŘE, V BAŽINĚ MOKRO

Nestává se asi moc často, aby v dnešní době někdo popsal hru slovy, že jako by patřila do generace Xboxu 360 a myslel to pozitivně. Co si budeme povídat, retro titulů všech možných stupňů kvality je na trhu spousta, v naprosté většině si ale pod tímto označením hráči i vývojáři představí hry mnohem starší. Stačí se podívat do obchodů. Přesto se musím přiznat, že pustit se do střílečky z pohledu třetí osoby s lineárně vystavěným světem rozděleným do oddělených úrovní pro mě bylo větším výletem do minulosti, než jsem původně očekával.

Seznamte se s Jessem Rentierem, nejdrsnějším pistolníkem alternativního divokého západu a hlavní postavou hry. Jesse je synem ředitele organizace, která brání Ameriku před stále sílící a agresivnější společností upírů. Na rozdíl od svého otce ho ale kancelářská práce moc nebere a namísto od stolu řeší konflikt přímo v terénu. Jeho dlouholetý parťák už se chystá do důchodu, a tak mu nezbývá než si začít zvykat na to, že se na bitevním poli bude muset spoléhat hlavně sám na sebe.

Ne že by to byl nějaký problém, když má k dispozici takový arsenál zbraní. Základní šestiranný kvér skvěle doplňuje puška s delším dostřelem, na bližší vzdálenost zase pomůže krátká brokovnice. Postupem času bude ovšem potřeba přitvrdit, a proto se silnějším nepřátelům postaví třeba s plamenometem nebo rotačním kulometem. Upírská armáda je pestrá a obsahuje jak slabší jedince zlikvidovatelné jediným zásahem, tak i spoustu větších neřádů a v neposlední řadě i velkolepé souboje s bossy. Na sbírání nábojů se tady nehraje, je jich v podstatě nekonečné množství, přesto není možné jen tak bezhlavě střílet kolem sebe.