Evil West Recenze Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají

Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají | Kapitola 3

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

24. 11. 2022 10:00 1

1. JESSE RENTIER, LOVEC UPÍRŮ 2. POZOR, TRUHLA 3. V POUŠTI DOBŘE, V BAŽINĚ MOKRO

Nestává se asi moc často, aby v dnešní době někdo popsal hru slovy, že jako by patřila do generace Xboxu 360 a myslel to pozitivně. Co si budeme povídat, retro titulů všech možných stupňů kvality je na trhu spousta, v naprosté většině si ale pod tímto označením hráči i vývojáři představí hry mnohem starší. Stačí se podívat do obchodů. Přesto se musím přiznat, že pustit se do střílečky z pohledu třetí osoby s lineárně vystavěným světem rozděleným do oddělených úrovní pro mě bylo větším výletem do minulosti, než jsem původně očekával.

Variabilita prostředí je opravdu široká, kvalita jejich provedení ovšem dosti kolísavá. Když se u grafiky zastavím obecně, určitě se nejedná o nejmodernější titul. V tomto směru je přirovnání k úrovni předminulé konzolové generace zcela na místě. Kvalita textur je obecně na nízké úrovni, to se ale v dobře navrženém bohatém prostředí snadno schová. Zatímco některá místa vypadají v kontextu zbytku hry opravdu dobře, jiná naopak otřesně. Na poušti to hře řekl bych docela sluší, u úrovně v bažinách jsem ale nemohl věřit vlastním očím. Tak jednoduchý a odfláknutý design je v kombinaci s katastrofálním grafickým provedením a předpotopními efekty opravdu mimořádným zážitkem. Hra si v pohybu opravdu hodně pomáhá rozmazáváním všeho, co jí na obrazovku přijde, někdy ale ani není nutné zastavit, aby iluze přestala fungovat.

Evil West nabízí na Xboxu Series X dva grafické režimy, přičemž jako výchozí je pro mě nepochopitelně zvolený ten, který upřednostňuje 4K rozlišení při 30 snímcích za vteřinu. V tomto ohledu bych si výlet do historie klidně odpustil a sáhl po volbě 60 fps, která sice představuje v rozlišení až podivně velký kompromis na 1080p, ale věřte mi, že vyšší ostrost vzhled hry v nejhorších scénářích rozhodně nezachrání a tam, kde vypadá dobře, příliš neuškodí. Skoro by se dalo říct, že takhle alespoň nebude místy působit jako upscalovaná verze staršího titulu a vy si užijete plynulejší hratelnost, která je tou největší předností hry.

Vhodně použitý filtr leccos schová, ale filmečky zkrátka celkově nevypadají vůbec zle

Co mě na celé grafické prezentaci zaráží asi nejvíce je ovšem provedení cutscén. Modely postav přes své jednodušší provedení, trochu ve stylu Bioshocku, nepůsobí povětšinou vůbec špatně, jsou navíc slušně namluvené, sympaticky drzé a často vtipné. Vhodně použitý filtr leccos schová, ale filmečky zkrátka celkově nevypadají vůbec zle a v porovnání s prezentací zbytku hry působí o třídu výše.

Čím více přemýšlím nad svou zkušeností s Evil West, dochází mi, že tato hra je výletem do konce předminulé dekády snad ve všech směrech. Zredukovat rozlišení, snímkovací frekvenci a natáhnout načítací časy, mám skutečně pocit, jako by tehdy mohla opravdu vyjít. Zážitek je tak autentický, že se mi to skoro nechce věřit. Ať tehdy či dnes, rozhodně by patřila, a tedy i patří, mezi kvalitnější zástupce svého žánru. Na druhou stranu jsme přece jen v roce 2022 a s tímto vědomím jsme určitě mohli dostat více. Když odhlédnu od akce, která zcela splnila má očekávání, je výsledný produkt svou prezentací a designem tak akorát bezpečně za hranicí příjemného retro zážitku, namísto zastaralé nepovedené hry.

Evil West
Xbox Xbox Series X | S

Third-person střílečka z Xboxu 360 se vším, co k tomu patří. V některých ohledech sice působí zastarale, především ale nechává vzpomenout na nezaměnitelné kouzlo tehdejších her.