Evil West Recenze Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají

Recenze Evil West, akce z divokého západu, jaké se dnes už nedělají | Kapitola 2

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

24. 11. 2022 10:00 1

1. JESSE RENTIER, LOVEC UPÍRŮ 2. POZOR, TRUHLA 3. V POUŠTI DOBŘE, V BAŽINĚ MOKRO

Nestává se asi moc často, aby v dnešní době někdo popsal hru slovy, že jako by patřila do generace Xboxu 360 a myslel to pozitivně. Co si budeme povídat, retro titulů všech možných stupňů kvality je na trhu spousta, v naprosté většině si ale pod tímto označením hráči i vývojáři představí hry mnohem starší. Stačí se podívat do obchodů. Přesto se musím přiznat, že pustit se do střílečky z pohledu třetí osoby s lineárně vystavěným světem rozděleným do oddělených úrovní pro mě bylo větším výletem do minulosti, než jsem původně očekával.

Většina střetů se odehrává v připravených arénách, ve kterých lze k likvidaci soupeřů využít třeba připravených výbušnin nebo ostrých bodců. Trochu komicky působí fakt, že každé bojiště umožňuje hráči udělovat poškození až ve chvíli, kdy na něj vstoupí. Z hratelnostního hlediska rozumím tomu, že by Evil West úplně nefungoval, pokud by hráč ostřeloval upíry zpoza bariéry, za kterou jim hra nedovoluje se dostat, celá situace ale určitě šla vyřešit o něco elegantněji.

Z hlediska obtížnosti se jedná o titul nabízející čtyři možnosti, takže si každý přijde na své. Doporučovaná druhá nejnižší varianta je pro začátečníky slušnou výzvou, kterou lze ve většině případů považovat za dobře vyváženou. Nebývá to mým zvykem, ale v tuto chvíli musím zcela výjimečně doporučit nechat na původní agresivní hodnotě asistenci míření, kterou bych označil jako regulérní auto-aim. Hra u některých silnějších nepřátel totiž umožňuje zásah do zvýrazněných slabých míst, která se ale odhalují jen v určitý moment a jsou na krátkou chvíli vizuálně i zvukově zvýrazněna.

Nastalou situaci bych přirovnal ke klasickému quick-time eventu, který prostě nebyl stavěný na manuální řešení a narovinu mě dost překvapuje, že lze asistenci v menu vůbec vypnout. Pokud se pro tuto cestu přesto rozhodnete, ochudíte se zbytečně o malou část řešení střetů, ale samozřejmě si v nich poradíte i jiným způsobem. Občas se pochopitelně prostě trefíte díky svému skillu, napadá mě ale několik pasáží, kde budete nevyhnutelně zbytečně frustrováni. Hratelnost je stejně celkově tak arkádová, že pocit odměny za dobře zaměřený výstřel tu budete hledat jen těžko.

Vylepšování schopností pomocí peněz a zkušenostních bodů je zásadní, takže buďte pozorní

Lineárně pospojované arény jsou uzavřeny do necelých dvou desítek levelů. Možnosti pro odbočení z hlavní linky jsou minimální a slouží pro objevování truhel se zlatem a dalším vybavením, které vám pomůže v postupu. Vylepšování schopností pomocí peněz a zkušenostních bodů je zásadní, takže buďte pozorní. Rozhlížet se kolem se rozhodně vyplatí, nedá to moc práce a tím, že je vše při ruce a cesty jsou výrazně vyznačené, hledáním ani nestrávíte moc času.

Jelikož hra nedává moc prostoru pro zpětný průzkum, se bohužel často překonáním některé z překážek odříznete od možnosti prozkoumat vedlejší uličku, aniž byste to zamýšleli. Škoda, že autory nenapadlo nějak barevně odlišit hlavní příběhovou cestu, když už musí v prostředí veškeré interaktivní překážky tak otravně svítit. Některé z misí startují ze stejné lokace, kde si můžete několikrát všimnout opravdové speciality, kdy hra váže předměty k sebrání na určitou misi, nikoli místo. Jeden konkrétní dům budete následkem tohoto rozhodnutí prozkoumávat více než pětkrát, protože na vás budou v různých levelech čekat na jiných místech stejné budovy nové poklady.