Dead Island 2 Recenze Recenze Dead Island 2 - zábavnou zombie řež trápí hlavně technický stav

Recenze Dead Island 2 - zábavnou zombie řež trápí hlavně technický stav | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

18. 4. 2023 16:00

1. PO LETECH JSOU TU 2. GENERATIVNĚ POMALU 3. (NE)OPTIMALIZACE

Během devíti let od oznámení to s Dead Island 2 často vypadalo nahnutě. Pokračování solidních zombie akcí ale nakonec skutečně vyšlo a překonává leckteré pesimistické očekávání.

Bohužel – bál jsem se jak čert kříže a opět se to úplně nevydařilo. Když vezmu v potaz čistě vizuální stránku hry, musí se vývojářům nechat, že Dead Island 2 vypadá opravdu skvěle. Textury jsou detailní, realisticky vybarvené, především se ale vydařila práce se světlem, které v mnoha případech působí ultra realisticky. Na to, že hra běží ještě na stárnoucím Unreal Engine 4, musím za grafiku smeknout klobouk.

Nad tímhle trailerem jsme se rozplývali před devíti lety. Hra se ale od té doby změnila skoro k nepoznání

Bohužel daň za tuto kvalitu je opravdu krvavá. Když vývojáři před několika dny zveřejnili hardwarové požadavky, nejednomu majiteli počítače značně zatrnulo. Požadavky jsou OPRAVDU vysoké a stále nevím, jestli už optimalizace vyšla z módy, nezbývá na ni čas, nebo je hra skutečně tak technologicky pokročilá. Bohužel se obávám, že nejblíže pravdě budu v prvním případě.

Hra se totiž ve verzi, kterou jsme měli k dispozici, chovala všelijak i na výkonném hardwaru. Různé propady snímkové frekvence byly poměrně běžné, a to pořádně nezáleželo, jestli se nacházíte ve velké nebo malé lokaci. Absence NVIDIA DLSS sice zamrzela, konkurenční AMD FSR ale odvádělo poměrně dobrou práci – do té doby, než se bizarně rozbilo a hra jako taková s ním začala nebezpečně často padat.

Vývojáři sice slibují, že v aktualizaci při vydání dojde k nápravě řady chyb a možná i k optimalizaci, to ale zatím nezjistíme. Minimálně v tuto chvíli je technický stav tak trochu bídný. Musí se nechat, že se Dead Island 2 dá na počítačích hrát mnohem lépe než třeba The Last of Us těsně po svém katastrofálním vydání . Což je možná pro vývojáře z Dambuster drobné odpuštění, my bychom ale raději viděli odladěný produkt.

Recenze Dead Island 2 - zábavnou zombie řež trápí hlavně technický stav
i Zdroj: Dambuster Studio

Dead Island 2 je pro mě i přes výše zmíněné obrovským překvapením. Vždyť jsme po devíti letech od prvního oznámení a několika odkladech, změnách studií a momentech, kdy už kdekdo prorokoval úplné zrušení, nedočkali žádného paskvilu, ale velmi slušné akce. Není žádnou hlubokou příběhovkou, zcela přiznaně se profiluje jako prostá, oddechová a frenetická rubačka hord zombie a podřizuje se tomu designově – ať už menšími lokacemi nebo skvělou technologií pro simulaci brutálního násilí. V těchto ohledech nabízí opravdu spoustu zábavy. Bohužel ale v době recenzování hru trápilo poměrně dost technických problémů, které by mi v případě koupě dost vadily. Pevně doufám, že se nešvary podaří brzy vyřešit a vy si budete moct hru koupit bez nutných kompromisů na technickém stavu.

Dead Island 2

Po letech problémů dostáváme do rukou přímočarou, ale zábavnou zombie řežbu. Nečekejte hluboký příběh ani geniální herní mechanismy a dostanete uspokojivý zážitek. Jen škoda špatného technického stavu PC verze.

Zábavná likvidace zombie s poctivým gore
Efektní crafting
Příjemně rozmanité hraní za různé postavy