Dead Island 2 Recenze Recenze Dead Island 2 - zábavnou zombie řež trápí hlavně technický stav

Recenze Dead Island 2 - zábavnou zombie řež trápí hlavně technický stav

Radek Raudenský

Radek Raudenský

18. 4. 2023 16:00

1. PO LETECH JSOU TU 2. GENERATIVNĚ POMALU 3. (NE)OPTIMALIZACE

Během devíti let od oznámení to s Dead Island 2 často vypadalo nahnutě. Pokračování solidních zombie akcí ale nakonec skutečně vyšlo a překonává leckteré pesimistické očekávání.

Když jsem vstával od preview verze Dead Island 2 a tisknul své pocity na „papír“, měl jsem sice ze hry dobrý pocit, ale stále jsem ke všemu přistupoval velice obezřetně. Několik hodin v rámci ukázky nemusí odhalit mnoho, navíc se stále nejednalo o finální verzi hry, a tudíž nemusí být doladěny ani technické problémy.

• Doporučená cena: 1500 korun
  • Česká lokalizace: Ano, vysoké úrovně
  • Základní herní doba: 15-20 hodin (hlavní příběh)
  • Obtížnost: Bez nastavení. Poměrně vybalancovaná, pokud nepřátele nepřelevelujete nebo naopak moc nespěcháte

S blížícím se datem vydání jsem se nicméně začal dost těšit, jelikož mě hraní skutečně bavilo – zároveň jsem si ale uvědomoval, že mezi exkluzivním přístupem a vydáním neuplyne moc času na doladění, především optimalizace, která je i po letech stále čím dál větším strašákem nových her. Necelý týden strávený se hrou mi pak mnohé domněnky, ať už dobré, či špatné, potvrdil – to, co ve mně ale zároveň hraní zanechalo, je obrovský obdiv a respekt za odvedenou práci na projektu, který je ve vývoji opravdu mnoho let.

HELL-A!

Už v rámci předchozích možností hru osahat jsem si říkal, že příběh sice bude mírným motivátorem, ale ve výsledku za moc stát nebude. A to se potvrdilo. Vývojáři vsadili na humornou a výřečnou hlavní postavu, která má dění okolo sebe docela u… ehm, zadku a ze všeho si dělá legraci. Stejně tak je vystavěna i samotná zápletka, různé komické scénky a vlastně i hra jako celek. Infikovanému Los Angeles se tak přezdívá Hell-A a vy jste v něm velice unikátní hvězdná vločka.

Vaše postava je totiž, nepřekvapivě, imunní vůči zombie nákaze, což z vás činí velice výjimečnou osobnost. Nebudu základní stavební kameny příběhu prozrazovat podrobně, a to i přes to, že je lehce přitažený za vlasy a tak trochu pitomý – jednoduše proto, že Dead Island 2 je stavěn jako napůl lineární hra, kde vás právě příběh motivuje neustále uhánět kupředu, rozklíčovat různá tajemství a vše dotáhnout do konce.

Jak už jsem naznačil, hra nefunguje jako klasický open-world, jako to vidíme třeba u příbuzného Dying Lightu. Tvůrci vsadili na kartu otevřenějších lokací, které lze podrobně zkoumat a vymetat nemrtvá zákoutí, zároveň se ale v rámci mantinelů stále můžete pohybovat jen po několika lokacích. Osobně mi takový přístup u zombie řežby sedí o něco více, jelikož tomu je podřízen i základní design hratelnosti, o které si více povíme později. Navíc jsou prosluněné lokace opravdu povedené, vývojáři si s nimi vyhráli a to platí i pro zombie, které se vizuálně mění podle místa, kde je potkáte, což obohacuje celkový zážitek.

Nad brutalitou jsem se rozplýval už u preview verzr a ani ve finální verzi se mechanismu nedá nic vytknout

Dostanu se ještě k hratelným hrdinům, kterých je na začátku hry na výběr (stejně jako v předchozích dílech) několik a mohu potvrdit, že na jejich výběru poměrně dost záleží. Musíte odhadnout nejen svůj herní styl, kdy vám pak rytmus hraní diktuje každý odlišný „build“, respektive naplnění jednotlivých vlastností, jako jsou životy, obrana nebo rychlost. Stejně tak se vždy mění i dabing a lehce také filozofický přístup k vývoji příběhu.