Recenze Crysis Remastered Trilogy, trojice někdejších technických klenotů
Recenze Recenze Crysis Remastered Trilogy, trojice někdejších technických klenotů

Recenze Crysis Remastered Trilogy, trojice někdejších technických klenotů | Kapitola 3

26. 11. 2021 14:45

1. KDE SE VZAL, TU SE VZAL - CRYTEK 2. CRYSIS 2 REDEMPTION 3. JIŽ JEDNOU VYBROUŠENÝ DIAMANT

Pohádka o třech bratřích by mohla klidně popisovat německé Yerliovy. Jejich příběh o rodinné firmě, o které se později bavil celý svět, je dosud nebývalou ukázkou toho, co všechno je v herním průmyslu možné. Tři bratři, tři legendární hry. Crysis se zapsalo do historie i z jiného hlediska - o žádném jiném titulu se nemluví v souvislosti s hardwarovými nároky tolik, jako se kdysi dávno mluvilo o libovolném z vydaných dílů.

A to nás pomalu vede ke Crysis 3, jenž se odehrává o 24 let později. Ten v tomto směru působí nejmoderněji. Mixuje to nejlepší z obou dílů, čímž přesně splňuje dnešní požadavky na rozmanitost. Hraje se sice prakticky stejně jako druhý díl, plus díky ikonickému luku můžete hrát jako Rambo, ale technicky šlo o úctyhodnou hru, a jako taková si zaslouží naši pozornost i po letech. Navíc, a to člověku udělá radost snad nejvíce, drží i příběhově, a tak trochu narušuje tezi ze začátku, že Crysis nikdy kvalitním příběhem nedisponovalo. Ve třetím díle graduje, a navíc dává od začátku do konce hlavu a patu, což bude především pro nováčky v sérii vítaným osvěžením.

Spousta bitev se stále odehrává v sevřenějších arénách, vrátily se však oblasti, kde si doslova můžete vybrat vlastní cestu a ten nejideálnější postup.

Kromě zmiňovaného luku se hratelnost nejvíce mění tím, že svým designem mnohem více připomíná strukturu prvního dílu. Ve dvojice, jak už jsme si řekli, totiž ubylo volnosti, a jelikož tehdá hráčům chyběla, autoři se k ní v rámci finále vrátili. Spousta bitev se stále odehrává v sevřenějších arénách, vrátily se však oblasti, kde si doslova můžete vybrat vlastní cestu a ten nejideálnější postup. Právě při jeho plánování se nejvíce hodí kladkový luk, který je dokonalým tichým zabijákem a také suverénně nejpoužívanější zbraní třetího dílu. Dost tomu v negativním slova smyslu pomáhá i to, že zbytek arzenálu je tak trochu meh. Přiznám se, že je to vůbec poprvé, co jsem Crysis 3 hrál s ovladačem v ruce, a v souvislosti s lehce vratkým ovládáním bylo používání luku trochu složitější, ale alespoň jsem hrou neprocházel jako s prstem v nose. Jen v krátkosti zmíním i to, že zde můžete některé vlastnosti nanoobleku vylepšovat, a přestože jde o funkční systém, zase tolik vaší strategii neovlivní.

Technicky si není na co stěžovat. Znovu ale musím zopakovat, že Crysis 3 není tou nejpůsobivější hrou. Remaster je limitovaný na 1440p, a tak třetí díl ani tolik nevynikne, prostě jenom čekáte, že takhle bude po letech a po pár vylepšeních vypadat. Nemyslím to tentokrát ve zlém, prostě jen hru předchází nějaká pověst a remaster vás nemůže překvapit, pokud máte nějaká očekávání. Očekávání jsem měl i u Crysis 2, a tam se je autorům podařilo předčít, u Crysis 3 se je podařilo jenom vyrovnat. Tak jako tak, ve své době byl třetí díl dost možná tou nejkrásnější hrou, a to automaticky znamená i to, že vypadá dobře i dnes. Tehdy byl největší kaňkou pokulhávající multiplayer, a protože tady chybí, není ani moc co kritizovat.

Očekávání jsem měl i u Crysis 2, a tam se je autorům podařilo předčít, u Crysis 3 se je vývojářům podařilo jenom vyrovnat.

Ve výsledku je tak možná Crysis 3 tím nejlepším ze série remasterů. Asi vás tolik nepřekvapí, ale rozhodně vás potěší. Spolu s druhým dílem si ale ospravedlní i existenci remasterovaného balíčku, jakkoliv se tomu prvnímu dostalo nejchudší péče. Byla by ale škoda omezit se jen na některou z her. Remastery totiž můžete kupovat i samostatně, trilogie ale stojí to, co dva díly odděleně, čímž – pokud byste chtěli Crysis 2 i Crysis 3 – dostanete první díl jako takový dáreček zdarma. A to mu pak budete ochotní mnohem více odpustit.

Crysis Remastered Trilogy

Remasterovaná trilogie je značně nesourodá. První díl nebyl nic moc, zato specificky ten druhý, ale i ten třetí stojí za vaše peníze. Možná i vás překvapí, o jak povedené remastery se vlastně jedná.

Crysis 2, ta nejhorší hra série má ten nejlepší remaster, který vás nadchne.