Recenze Creative Outlier Air V3, budgetových bezdrátových špuntů pro hráče
Hardware Článek Recenze Creative Outlier Air V3, budgetových bezdrátových špuntů pro hráče

Radek Raudenský

Radek Raudenský

15. 12. 2021 20:00

1. BALENÍ, VZHLED 2. ZVUK 3. POUŽÍVÁNÍ 4. SOFTWARE, ZÁVĚR

Při hraní na Samsung Fold jsem vyzkoušeli ještě jedna bezdrátová sluchátka, a to čerstvou novinku od společnosti Creative, model Outlier Air V3. Ten je na rozdíl o Samsung Buds Pro či Airpods Pro jasně cílen na zákaznickou skupinu hráčů. A to nejen designem, ale také softwarem. K tomu dodává klasické funkce tzv. true wireless sluchátek a pěknou cenovku. Jak se se sluchátky hraje a jak celý produkt dopadl si představíme v recenzi.

BALENÍ, VZHLED

Na rozdíl od jiných značek se Creative nebyl v otázce krabičky nijak zdrženlivý. Přijde vám docela pěkné balení s magnetickým obalem, kde na vás pod průhledným plastem čekají odděleně sluchátka a nabíjceí pouzdro. V balení se ale toho o moc víc nenachází, nechybí očekávatelné příslušenství jako náhradní špunty a nabíjecí USB-C kabel.

Designově si výrobce skutečně vyhrál. Nečekejte obyčejnou nabíjecí stanici, tahle sluchátka jsou prostě stylová. Krabička, v níž se sluchátka nachází a nabíjí, je netradičně zaoblená a podlouhlá a rozhodně patří mezi větší pouzdra, která v tomto segmentu najdete. Stále se však pohodlně vejdou do kapsy a v batohu se naprosto ztratí. Z přední strany jsou vidět hlavní a také jediné prvky – tři LED diody signalizující stav nabití jak sluchátek, tak samotné stanice, a USB-C zdířka pro nabíjení.

Zatímco konkurence si zvykla na otevírání celé stěny, které je občas trochu krkolomné, Creative na to šel jinou cestou. U Outlier Air v3 totiž zatlačením na bok krabičky v zásadě vysunete vnitřní nosiče sluchátek. Rozhodně jde o stylovou, ale zejména účelnou a jednoduchou cestu, jak se ke sluchátkům dostat. Sluchátka jsou pak klasicky přidržena magnetem, design vnitřku je ale udělaný velice dobře a sluchátka z jamek nijak složitě nedolujete – stačí je prstem posunout směrem nahoru. Vnitřek je zpracován robustně a nezdá se, že by šlo o levný kus plastu. Celkově tak krabička působí bytelně.

Samotná sluchátka jsou taktéž designově zajámavá. Jde tradičně o špunty, které jsou designované tak, aby mířily přímo do zvukovodu. Vnější stranu ale zdobí osvětlený kruh, který signalizuje stav – tedy zda jsou sluchátka připojena, nabíjí se, či zrovna přehrávají hudbu. Vnitřek kruhu pak slouží jako dotyková ploška pro ovládání. Vnitřnosti skrývají 6 mm měnič s klasickým frekvenčním rozsahem a citlivostí -45. Bohužel se dočkáte pouze podpory kodeku AAC.