Recenze Creative Outlier Air V3, budgetových bezdrátových špuntů pro hráče
Hardware Článek Recenze Creative Outlier Air V3, budgetových bezdrátových špuntů pro hráče

Recenze Creative Outlier Air V3, budgetových bezdrátových špuntů pro hráče | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

15. 12. 2021 20:00

1. BALENÍ, VZHLED 2. ZVUK 3. POUŽÍVÁNÍ 4. SOFTWARE, ZÁVĚR

Při hraní na Samsung Fold jsem vyzkoušeli ještě jedna bezdrátová sluchátka, a to čerstvou novinku od společnosti Creative, model Outlier Air V3. Ten je na rozdíl o Samsung Buds Pro či Airpods Pro jasně cílen na zákaznickou skupinu hráčů. A to nejen designem, ale také softwarem. K tomu dodává klasické funkce tzv. true wireless sluchátek a pěknou cenovku. Jak se se sluchátky hraje a jak celý produkt dopadl si představíme v recenzi.

ZVUK

Hned na začátek musím podotknout, že je poznat, že sluchátka byla tvořená pro hráče, a to po všech směrech. Jak už jsme si popsali, design je velice moderní a odlišný od toho, co nabízí konkurence. A stejně tak zvuk. Když jsem se pustil do testovacího poslechu hudby, byl jsem překvapený. Zvuk rozhodně není nekvalitní, ale i když jsem si pohrál s ekvalizérem přímo v aplikaci Creative nebo SXFI, stále měl na můj vkus příliš ostré výšky.

Zvukové podání se srovnalo až s použitím aplikace Poweramp, kterou pro poslech na mobilu používám a která umožňuje velice kvalitní podrobnou úpravu výstupu pomocí ekvalizéru. V tu chvíli se výšky srovnaly a já si mohl užít poslech svého playlistu. Pokud bych tak ale neudělal, jak už jsem zmínil, mají sluchátka na poslech hudby přehnaně výrazné výšky a lehce upozaděný projev - což dává smysl, jakmile se přesuneme o odstavec dále. Mimo to je ale zvukové podání uspokojivé a na běžné poslouchání hudby naprosto postačí.

Ale hraní, to je divize, do které se Outlier Air V3 hrne plnou parádou. Začíná to už v dedikované aplikaci, kde jsou připravené presety pro spoustu her – od PUBG po League of Legends, Red Dead Redemption 2 či třetího Zaklínače. I když rozdíly jsou minimální, je vidět, že Creative chtěl zaujmout co nejširší oblast hráčů a přinést jim zvuk vyvážený na míru.

A to se daří. Při hraní PUBG přišly výraznější výšky velice vhod, a to kvůli krokům v trávě nebo střelbě, která se ve zvuku stala pronikavější. Sice se mi zdálo, že je zvukový projev stále lehce upozaděný, důležité ale bylo vnímání hry, které zkrátka fungovalo.

Bohužel jsem neměl k dispozici jiné výkonnější zařízení, než pracovní notebook, kde bych mohl vyzkoušet i hry na počítači. Při hraní League of Legends ale sluchátka opět neměla problém a zvukové podání bylo na cenové poměry velice dobré. Vůbec bych se nebál pustit i do akusticky náročnějších her jako třeba AAA pecky nebo i další kompetitivní hry v podobě CS:GO nebo Valorantu.

Zvukově tak sluchátka mohou zprvu možná až nepříjemně překvapit, pokud si ale pohrajete s ekvalizérem, i písničky jsou se sluchátky naprosto v pohodě. Spokojenost – jdeme dál.