Back 4 Blood Recenze Recenze Back 4 Blood. Kooperativní řežby, která rozhodně není pro sólisty

Recenze Back 4 Blood. Kooperativní řežby, která rozhodně není pro sólisty | Kapitola 2

12. 10. 2021 17:00

1. LEFT 4 DEAD NA STEROIDECH 2. SBÍRÁME KARTIČKY 3. KOUZLO KOOPERACE

Autoři původního Left 4 Dead a fiaska Evolve přichází s další hrou, kterou se chtějí vrátit ke kořenům, i když s jistou mírou inovací. Je Back 4 Blood zajímavým zbožím jen pro party spoluhráčů?

ESO V RUKÁVU

Klíčovým prvkem, který odlišuje Back 4 Blood od Left 4 Dead je implementace karetního systému. Ty v podstatě fungují jako modifikátory. Každý hráč má předem připravený svůj balíček patnácti karet. Ty si pak během průchodu kampaní postupně “líže”, tedy aktivuje. Děje se tak především mezi jednotlivými kapitolami, čas od času si ale v průběhu mise nějakou náhodnou kartu vylosujete, nebo máte možnost dokoupit. V prvních hodinách asi budete v nabídce vylepšení tápat a chvíli trvá, než systém pořádně uchopíte. Později se ale ukáže, že jde o překvapivě důmyslnou metodu, jak hru zkomplexnit.

Hra vám také občas postaví do cesty hned několik velkých bossů

Po pár průchodech a vybudování pořádné zásoby karet můžete svůj deck postavit doslova od základů, v závislosti na párování s daným hrdinou pak lze tvořit zajímavá komba. Už jsem zmiňoval, že díky některým vylepšením na blízko můžete vytvořit nezničitelného tanka, který se absurdním způsobem prosekává armádou nepřátel jako klestím. Já jsem například vystavěl velmi hbitého a rychlého štírka, který se umí postupem “hit and run” rychle doléčit i v krizové situaci. Jiní hráči ale můžou vytvořit zběsilého pyromana s devastujícím efektem molotovů, nebo léčitelku, která podrží tým na samém pokraji selhání.

Karty ale ovlivňují i řady nepřátel. Postupně vám totiž director losuje takzvané Corruption cards, které ozvláštňují průchody misí. Čas od času tedy narazíte na zmutované varianty speciálních infikovaných, které plivou oheň, nosí tvrdé brnění, umějí povolat další hordu nepřátel a tak dále. Také vám hra občas postaví do cesty hned několik velkých bossů, zahalí mapu do mlhy, nebo jí poseje hejny ptáků, kteří taktéž zalarmují hory nepřátel.

-
-

Netvrdil bych, že je díky tomu KAŽDÝ průchod unikátní. Prvních pár kapitol, které jsem za těch pět dní viděl zhruba šestkrát, už se mi začalo pořádně zajídat a mlha nebo nečekaný nepřítel na tom nic nezmění. Později se ale souboje opravdu doslova mění před očima a na obrazovce propuká naprosto šílený chaos.