Q&Hrej - Které zajímavé období historie zatím hry zmapovaly jen málo?
i Zdroj: Hrej.cz
Témata Článek Q&Hrej - Které zajímavé období historie zatím hry zmapovaly jen málo?

Q&Hrej - Které zajímavé období historie zatím hry zmapovaly jen málo?

Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Jakub Štěpánek

Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Jakub Štěpánek

30. 8. 2021 23:30 1

Seznam kapitol

1. ALEŠ - NENÍ TŘEBA CHODIT DALEKO 2. KUBA - JAKO SCORSESE 3. TADEÁŠ - RUDOLF II. I KULATÝ NESMYSL

Počítačové hry nám ze své podstaty dávají tu úžasnou možnost zažívat to, co ve skutečnosti na vlastní kůži vyzkoušíme jen těžko. Od zabíjení přes budování měst až po, pro mnoho hráčů nejzajímavější, putování historií. Některá období lidských dějin hry za těch zhruba 40 let pořádné existence vydřenily na maximum (druhá světová válka, mafiánská první polovina 20. století v USA, starověký Egypt), z jiných těží v současnosti (éra vikingů). Řada z nich ale stále čeká na to správné virtuální objevení. Která období, a v kterých místech, jsou to pro nás?

Reklama

ALEŠ - NENÍ TŘEBA CHODIT DALEKO

Osobně mi ve hrách nejvíce chybí zpracování konce 20. století a přelomu do nového tisíciletí. A je mi vlastně úplně jedno, jestli se bavíme o 70. létech v USA, devadesátkovém Česku nebo Japonsku v roce 2002. Na trhu mi prostě chybí hry, ve kterých bych se pouhým nasátím atmosféry dostal do dob svého dětství. Objevování technických vychytávek, které už dnes bereme jako samozřejmost, děsivé rodinné seriály a retro pop? Předobjednávám!

Q&Hrej - Které zajímavé období historie zatím hry zmapovaly jen málo?
i Zdroj: Hrej.cz

Můžeme se klidně bavit o závodní hře, kde si to proti sobě rozdá obyčejný čtyřkový Golf a první Focus, ale i intenzivní 1st person adventuře z dob sametové revoluce. Dovedete si například představit sandboxové GTA z období okolo pádu Berlínské zdi? Hry dovedou poměrně realisticky zobrazit jakoukoliv minulou či budoucí epochu lidstva, díky čemuž se často předhánějí v rádoby originálních zasazeních – post-brexitový Londýn, starověký Egypt, polorozbořený Washington… Já ovšem rád hledám krásu v naprosto obyčejných věcech, přičemž hry mají často tendenci mi tuto moji zálibu odpírat.

Nepotřebuji spektakulární podívanou plnou sci-fi technologií, nepotřebuji ani celou Ameriku na jedné herní mapě. Každý rok se stanou desítky zajímavých událostí, které by si zasloužily herní zpracování. Vezměte takovou událost z nedávné minulosti, hoďte mě do rozumně rozlehlého herního světa a dejte spisovatelům volnou ruku k vytvoření civilního a atmosférického příběhu. Pak budu šťastný jako blecha!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama