Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?
Článek Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?

Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?

Jakub Štěpánek Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Lukáš Černohorský Zdeněk Pudivítr

Jakub Štěpánek, Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Lukáš Černohorský, Zdeněk Pudivítr

6. 9. 2021 12:35 1

Seznam kapitol

1. ZDĚNEK PUDIVÍTR - OPAKOVAT DO ZEMDLENÍ 2. LUKÁŠ ČERNOHORSKÝ - TUHÁ OPICE 3. TADEÁŠ PEPŘ - ŠTÍTY BEZ ŘEŠENÍ 4. JAKUB ŠTĚPÁNEK - DARK SOULS MEZI MOTOKÁRAMI 5. ALEŠ TIHLAŘÍK - ZATRACENÝ TOTEM

Znáte ten pocit, když prostě nevíte jak dál? Když hodiny civíte do monitoru, kombinujete kočku s kombajnem a lepící pásku s tenisovou raketou a stejně se v té zpropadené adventuře nemůžete pohnout ani o píď dál? Nebo když vám extrémně tuhý boss navždy odepře zbytek hry? Takzvané herní zákysy nás strašily především v devadesátkách a první dekádě nového tisíciletí, dokonce si vysloužily i vlastní horké linky nebo rubriky v časopisech. Čas od času nás ale potrápí i dnes. Kdy naposledy jsme takto u nějaké hry vytuhli?

Reklama
Reklama

TADEÁŠ - ŠTÍTY BEZ ŘEŠENÍ

Nápad na tuto otázku týdne vzešel při hraní Assassin's Creed Valhalla. Nějaké významnější kysání není u her, které v současnosti obyčejně hraju, nijak obvyklé, tady jsem se ale zasekl hned dvakrát. Tím menším problémem byla poslední překážková dráha v rámci sbírání anomálií Animu. V jistý moment totiž hra vyžadovala, abych se vydrápal na římsu v úhlu, ve kterém jsem dosud ve hře (za zhruba sedmdesát hodin hraní) nepohl. Přirozeně jsem tak tenhle pohyb považoval za nemožný a úkol dokonce několikrát restartoval s dojmem, že je se hrou něco špatně. Až letmá kontrola návodu na YouTube odhalila, že se hra skutečně až nyní rozhodla odhalit, že Eivor umí odrážet i “nahoru do strany”. Uf.

Výrazně podivnější byla ale zkušenost s jednou z vedlejších “fetovacích” hádanek. Jedna ze sérií vedlejších úkolů spočívá v tom, že Eivor zkonzumuje volně rostoucí houby a upadne do transu, ve které musí řešit mírně psychedelický problém. Tato konkrétní vyžadovala zapálení správné kombinace ohňů, zřejmě na základě kolem poházených štítů. Po zhruba hodině bezradného hloubání nad tím, v čem je zakopán pes, jsem se uchýlil k jednomu z volně dostupných návodů. Řešení sice nabízel, poprvé v životě jsem si ale v návodu přečetl, že i jeho autor nepřišel na to, jak k cíli logicky dojít. Tým prostě metodou pokus-omyl vyzkoušel všechny kombinace. Inu, tohle se Ubisoftu moc nepovedlo, i s přihlédnutím k tomu, že jsou jinak všechny ostatní hádanky tak akorát jednoduché.

80 Days je asi nejlepší hra, kterou jsem nikdy nedohrál
80 Days je asi nejlepší hra, kterou jsem nikdy nedohrál

I přes zadání otázky se kolegové často vracejí do historie, závěrem si tedy také neodpustím vzpomínku na můj nejhorší zásek. Ten přišel v jinak parádní adventuře 80 Days. Jedna ze závěrečných kapitol hry skrývala jakousi hádanku s kabeláží, kterou mé desetileté já prostě rozklíčovat nedokázalo. Pořádný návod tehdy neexistoval a navíc jsme neměli ani pořádné připojení k internetu, na video jsem tedy mohl zapomenout rovnou. Do konce jsem tím pádem nikdy nedošel a vlastně mě to dodnes trochu mrzí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz