Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?
i Zdroj: Hrej.cz
Témata Článek Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?

Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"? | Kapitola 3

Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Lukáš Černohorský Zdeněk Pudivítr Jakub Štěpánek

Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Lukáš Černohorský, Zdeněk Pudivítr, Jakub Štěpánek

6. 9. 2021 12:35 1

Seznam kapitol

1. ZDĚNEK PUDIVÍTR - OPAKOVAT DO ZEMDLENÍ 2. LUKÁŠ ČERNOHORSKÝ - TUHÁ OPICE 3. TADEÁŠ PEPŘ - ŠTÍTY BEZ ŘEŠENÍ 4. JAKUB ŠTĚPÁNEK - DARK SOULS MEZI MOTOKÁRAMI 5. ALEŠ TIHLAŘÍK - ZATRACENÝ TOTEM

Znáte ten pocit, když prostě nevíte jak dál? Když hodiny civíte do monitoru, kombinujete kočku s kombajnem a lepící pásku s tenisovou raketou a stejně se v té zpropadené adventuře nemůžete pohnout ani o píď dál? Nebo když vám extrémně tuhý boss navždy odepře zbytek hry? Takzvané herní zákysy nás strašily především v devadesátkách a první dekádě nového tisíciletí, dokonce si vysloužily i vlastní horké linky nebo rubriky v časopisech. Čas od času nás ale potrápí i dnes. Kdy naposledy jsme takto u nějaké hry vytuhli?

Reklama

TADEÁŠ - ŠTÍTY BEZ ŘEŠENÍ

Nápad na tuto otázku týdne vzešel při hraní Assassin's Creed Valhalla. Nějaké významnější kysání není u her, které v současnosti obyčejně hraju, nijak obvyklé, tady jsem se ale zasekl hned dvakrát. Tím menším problémem byla poslední překážková dráha v rámci sbírání anomálií Animu. V jistý moment totiž hra vyžadovala, abych se vydrápal na římsu v úhlu, ve kterém jsem dosud ve hře (za zhruba sedmdesát hodin hraní) nepohl. Přirozeně jsem tak tenhle pohyb považoval za nemožný a úkol dokonce několikrát restartoval s dojmem, že je se hrou něco špatně. Až letmá kontrola návodu na YouTube odhalila, že se hra skutečně až nyní rozhodla odhalit, že Eivor umí odrážet i “nahoru do strany”. Uf.

Výrazně podivnější byla ale zkušenost s jednou z vedlejších “fetovacích” hádanek. Jedna ze sérií vedlejších úkolů spočívá v tom, že Eivor zkonzumuje volně rostoucí houby a upadne do transu, ve které musí řešit mírně psychedelický problém. Tato konkrétní vyžadovala zapálení správné kombinace ohňů, zřejmě na základě kolem poházených štítů. Po zhruba hodině bezradného hloubání nad tím, v čem je zakopán pes, jsem se uchýlil k jednomu z volně dostupných návodů. Řešení sice nabízel, poprvé v životě jsem si ale v návodu přečetl, že i jeho autor nepřišel na to, jak k cíli logicky dojít. Tým prostě metodou pokus-omyl vyzkoušel všechny kombinace. Inu, tohle se Ubisoftu moc nepovedlo, i s přihlédnutím k tomu, že jsou jinak všechny ostatní hádanky tak akorát jednoduché.

80 Days je asi nejlepší hra, kterou jsem nikdy nedohrál
i Zdroj: Hrej.cz
80 Days je asi nejlepší hra, kterou jsem nikdy nedohrál

I přes zadání otázky se kolegové často vracejí do historie, závěrem si tedy také neodpustím vzpomínku na můj nejhorší zásek. Ten přišel v jinak parádní adventuře 80 Days. Jedna ze závěrečných kapitol hry skrývala jakousi hádanku s kabeláží, kterou mé desetileté já prostě rozklíčovat nedokázalo. Pořádný návod tehdy neexistoval a navíc jsme neměli ani pořádné připojení k internetu, na video jsem tedy mohl zapomenout rovnou. Do konce jsem tím pádem nikdy nedošel a vlastně mě to dodnes trochu mrzí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama