
Invaze 2007 - redakční kategorie
Hra roku bez rozdílu platforem
Za vynikající scénář, atmosféru, unikátní herní svět a v neposlední řadě i za nezapomenutelného Andrew Ryana získal v redakčním hlasování cenu za nejlepší hru roku 2007 bez rozdílu platforem titul vývojářů ze studia 2K Boston...
Další umístění:
2. Super Mario Galaxy
3. Zaklínač
Nejlepší herní design
Konzole Wii byla komerčním hitem tohoto roku a objevila se na ní i jedna skutečně výjimečná hra. Fantastický design Yoshiaki Koizumiho založený na gravitačních hrách s malými planetkami znamená vítězství v této kategorii pro Super Mario Galaxy.
Další umístění:
2. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
3. Portal
Nejlepší scénář
V silné konkurenci her se skvělými dialogy a poutavým a originálním příběhem nakonec zvítězil počin, za jehož scénářem stojí jeden z kandidátů na osobnost roku Ken Levine. Vítězí vizí utopického města géniů a zápletky odhalující jeho temná zákoutí.
Další umístění:
2. Zaklínač
3. Final Fantasy Tactics: The War of the Lions
Nejlepší grafika, technická úroveň
Rok 2007 byl ve znamení skutečného nástupu next-gen grafiky a tlačenice v této kategorii tomu jasně nasvědčovala. Přesto se naše redakční rada shodla na vítězi prakticky jednohlasně. Technicky nejdokonalejší hru minulého roku sice doceníme nejspíše až na počítačích zítřka, ale přesto se vítězem stává Crysis.
Další umístění:
2. Colin McRae: DIRT
3. Uncharted: Drake’s Fortune
Nejlepší grafika, umělecký dojem
Umělecký dojem je tak trochu rozporuplná kategorie a o jejím obsazení jsme vedli dlouhé debaty. Cenu jsme nakonec udělili hře, která na první pohled nevypadá možná graficky až tak extravagantně, ale o to propracovanější a hodnotnější styl skrývá v uvnitř a v detailech. Dámy a pánové, vítězem je art director Scott Sinclair a jeho práce na BioShocku.
Další umístění:
2. Team Fortress 2
3. Super Paper Mario
Nejlepší využití licence
Silní soupeři se sešli v první trojici nejlépe využitých licencí. Nehodnotili jsme kvalitu licence jako takové, ale skutečné využití jejího potenciálu v herním prostředí. A přestože prvotní pozice vývojářů z CD Projekt RED byla ze všech tří nominovaných relativně nejtěžší, nakonec se se zamotaným závěrem Sapkowského románové ságy vypořádali na jedničku. První cenu tedy získal...
Další umístění:
2. The Darkness
3. The Simpsons Game
Nejlepší původní hudba
Nesmrtelný duch Fryderyka Chopina se kdesi na věčnosti usmívá radostí nad tím, že jeho odkaz žije dál i ve hrách. Motoi Sakuraba se však nespokojil s interpretací a jeho Chopinem inspirované původní kompozice zajistily vítězství této v kategorii titulu Eternal Sonata.
Další umístění:
2. Mass Effect
3. Halo 3
Nejlepší multiplayer
Nejtěsnější výsledek v porovnání s ostatními kategoriemi. Call of Duty 4 by cenu za nejlepší multiplayer mohlo dostat stejně tak jako konečný vítěz a nikdo by nemohl tuto volbu zpochybňovat. Styl a nevážné zpracování ale nakonec pomyslný jazýček vah naklonily na stranu jedné ze tří hlavních součástí balíčku The Orange Box od Valve.
Další umístění:
2. Call of Duty 4
3. Project Gotham Racing 4
Nejpříjemnější překvapení
Výsadou každého překvapení je náhlost a intenzita, s jakou zasáhne svoji oběť a na chvíli jí zpříjemní život. Přesně tak se člověk cítí ve společnosti holandské parodie nespočtu herních fantasy klišé a už jen za možnost likvidovat hobity si tuhle cenu zaslouží.
Další umístění:
2. Portal
3. Zaklínač
Inovace roku
Nejlepší řešení nemusí být vždy to nejjednodušší, ale zjistit se to dá jedině reálným experimentem. Nepohodlné laborování s plátěnou mapou i kamerkou je vykoupeno neobyčejným zážitkem ze hry, za nějž získává ocenění The Eye of Judgment.
Další umístění:
2. World in Conflict
3. skate.
Největší zklamání
Vývojáři by se měli řídit tím, co je dobré pro hru, a tím pádem i hráče, a hlídat si vlastní ambice, aby je nedovedly na scestí. Pro rozvleklost, bugy, příšerné ovládání, urážení hráčů a zabitý potenciál je pro nás největším zklamáním Lair.
Další umístění:
2. Pro Evolution Soccer 2008
3. Clive Barker's Jericho
Hrdina roku
Ze hry v této kategorii jsme hned na začátku vyloučili všechny známé tváře typu Maria, který by měl jinak zřejmě velké šance na vítězství. V Invazi ale chceme podporovat to, kde se skloubí pěkné s neokoukaným. A při stanovení těchto kritérií nemůže vyhrát nikdo jiný než kráska z PS3 hry Heavenly Sword.
Další umístění:
2. Altair - Assassin's Creed
3. Jackie Estacado - The Darkness
Padouch roku
Nejlepší padouši jsou ti, jejichž záměry jsou v počátcích dobré. I proto vyhrál nad technicky dokonale zpracovaným králem Bohanem a neméně děsivou Temnotou člověk, který po vzoru profesora Frankensteina nechtěl udělat nic zlého. Ostatně co je špatného na tom, chtít postavit krásné podvodní město, kde budou žít jen ti nejlepší a nejchytřejší? Správně, nic.
Další umístění:
2. Temnota - The Darkness
3. král Bohan - Heavenly Sword
Vývojář roku
Jedna věc je překvapit, prorazit a dokázat, že umíte dělat skvělé hry. Druhá věc je si tuto pozici udržet a soustavně dokazovat, že název vaší firmy je zárukou té nejvyšší kvality. Pokud máme za loňský rok vybrat vývojářský tým, kterému se výše zmíněná obhajoba povedla tak, že nám její výsledek v podobě Call of Duty 4 opravdu vyrazil dech, pak volíme společnost Infinity Ward.
Další umístění:
2. CD Projekt RED
3. 2K Boston
Vydavatel roku
Halo 2, Gears of War a Viva Pinata pro PC. Forza Motorsport 2, PGR 4, Halo 3 a Mass Effect pro Xbox 360. Kritériem pro titul nejlepšího vydavatele bylo nejen dostatečné množství kvalitních her, ale zároveň i co nejmenší množství her špatných.
Další umístění:
2. Nintendo
3. 2K Games
Osobnost roku
John Riccitiello
Za rok se toho dá stihnout hodně. Zvláště pokud se už v únoru stanete šéfem Electronic Arts. Pak si totiž můžete dovolit přetáhnout jednoho z nejdůležitějších lidí herní sekce Microsoftu, koupit dva skvělé vývojářské týmy a pokusit se převzít vládu nad jedním ze svých největších konkurentů. Toto a ještě mnoho dalšího dokázal za rok 2007 jediný člověk.
Další umístění:
2. Ken Levine
3. Surfer Girl
Nejlepší hra ke stažení (internet, Live, PSN)
Páka Farida Starmana byla v této kategorii natolik mocná, že nakonec vyšvihla do čela nové kategorie stahovatelných (nejen) casual her jednoduchou oddychovku na úkor propracovaného logického RPG a graficky fantastické střílečky. Všichni majitelé notebooků a nejen oni zkrátka loni nehráli mnoho jiných her než výtvor známé firmy Popcap.
Další umístění:
2. Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
3. Warhawk