Hardware Recenze Exkluzivní recenze nových produktů Sony Inzone - testujeme sluchátka H3, H7 a H9 společně s monitorem M9 nové herní divize Sony

Exkluzivní recenze nových produktů Sony Inzone - testujeme sluchátka H3, H7 a H9 společně s monitorem M9 nové herní divize Sony | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

28. 6. 2022 23:01 1

1. SLUCHÁTKA SONY INZONE H3 2. SLUCHÁTKA SONY INZONE H7 a H9 3. MONITOR SONY INZONE M9

Odhalení nových portů pro počítače jasně ukázalo, že PlayStation bude v budoucnu aktivně myslet i na PC hráče. Dost možná se budou menší tituly objevovat v den vydání i na PC, zatímco velké exkluzivity budou mít jen několikaměsíční zpoždění. PlayStation zkrátka vnímá, že i hráči na PC mají o jejich hry zájem a mohou mu přinášet zajímavé finance.

SLUCHÁTKA SONY INZONE H7 a H9

Dražší dvojici odhalených sluchátek spojíme v jedno. Jsou totiž prakticky totožné a dělí je jenom několik maličkostí. S H3 je spojuje jednotný design zakulacených naušníků, konstrukce je ale rozdílná, i když v rámci obou modelů totožná. Zakulacené bílé naušníky doplňuje bílý mikrofon se stejnou funkcionalitou jako u H3, uchycení sluchátek je ale jiné, tentokrát se o vše stará otočný kloub, který dovolí sluchátka zlomit o 90 stupňů a lépe je skladovat, zároveň se díky němu mohou náušníky lehce natáčet a přizpůsobit se tak vaší hlavě. I tento způsob rozhodně působí bytelně a neměl jsem strach, že by se měl při kterékoliv příležitosti zlomit.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Horní most je pak prakticky stejný jako u H3, polstrování je ale o něco příjemnější. Jeden z velkých rozdílů mezi H7 a H9 je právě zvolená výplň. U H7 jde o jemnou pěnu, kterou najdete u velké části sluchátek. Povrch je potažen textilem, polstrování mostu pak koženkou. Jde rozhodně o příjemný materiál a upřímně mi paradoxně sedl asi více, než „lepší“ verze u H9.

Sony Inzone H7
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Sony Inzone H7

Zde totiž Sony zvolilo úplně stejnou techniku jako u své vlajkové lodi WH-1000XM5. Dostanete tak prémiovou paměťovou pěnu, která má zpříjemnit používání sluchátek stejně jako u výše zmíněných lifestylových sluchátek. Pěna je rozhodně měkká, pro mě ale možná až moc. Jde ale o velice subjektivní záležitost.

Sony Inzone H9
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Sony Inzone H9

V obou případech pak jde o bezdrátová sluchátka, která se připojují skrze USB dongle. Jeho zajímavostí je přepínač pro PlayStation 5 a PC, což dobře funguje například při zapojení do monitoru. Bezdrátovost funguje bezchybně, nezaznamenal jsem výpadek a dosah je velmi slušný. Ani tentokrát signál nedokázal překonat venkovní dveře, po domě ale fungují bez problému. Výdrž baterie se blížila avizovaným 40 hodinám u H7 a v mém případě překonala 30 hodin u H9.

Společně s bezdrátovou technologií se pojí i více tlačítek na náušnicích, kromě kolečka pro ovládání hlasitosti zde nalezneme i tlačítko pro ztlumení mikrofonu, pro zapnutí jako takové, USB-C port a dvojici tlačítek pro ovládání poměru hlasitosti mezi hrou a chatem. Obě sluchátka totiž podporují rozdělení ovladačů na herní a komunikační segment, díky čemuž si můžete Chat přiřadit třeba k Discordu a Game klasicky ke hře. To mimochodem dokazuje velké zacílení na PC hráče, a to i díky certifikaci Discordu. U H9 pak tento set doplňuje ještě tlačítko pro zapnutí Noise Cancelling nebo Ambient Sound.

Největším lákadlem H9 bude vedle lepší paměťové pěny asi právě aktivní potlačení hluku. To funguje díky čtveřici mikrofonů umístěných na naušnících a soustředí se nikoliv na plnohodnotné potlačení okolního dění, ale především na eliminaci statického hluku jako je třeba větrák u počítače/konzole, bušení pračky nebo další pazvuky, které by vás mohly při hraní rušit. Volání přátel či rodiny bez problémů uslyšíte, což vnímám jako poměrně velký plus. Osobně jsem ještě neměl s náhlavními close-back ANC sluchátky zkušenost, tudíž mě hodně překvapil pocit tlaku jako pod hladinou vody. Když jsem ale pátral po řešení problému, zjistil jsem, že u lepších ANC sluchátek existuje vždy, jelikož sluchátka redukují právě i „ambientní“ zvuk a nižší frekvence, což si náš mozek vyloží jako nutnost vyrovnávat tlak. Po několika hodinách nebo dnech používání ale problém odezní.

ZVUK

Jelikož značná část textu nejlevnějších sluchátek H3 řešila úroveň basů, asi vám je jasné, že si zmínku musíme odbýt i u H7, respektive H9. Obě sluchátka na tom jsou pochopitelně lépe, však jsou také trojnásobně drahá, ale z druhé strany na ně člověk musí klást adekvátně vyšší nároky. Obecně lze říct, že při poslechu hudby vyšší třída nezklamala, ale pokud máte zkušenosti s nějakými dražšími modely pro audiofily, je vidět, že ani H7/H9 nedokáží vyřešit potřeby obou skupin najednou.

Pojďme ale nejdříve chválit. Zvuku nechybí patřičná dynamika, překvapí vokály, opět perfektní výšky i schopnost jasně oddělit jednotlivé stopy a čistě podat zvuk jednotlivých nástrojů. Basy jsou relativně výrazné, ačkoliv by mohly být o něco rychlejší a výraznější. Je zvláštní, že v rámci akce umí sluchátka solidně udeřit do uší, ale v rámci hudby jsou dávkované tak akorát, ale pokud z nich chcete dostat víc a poslechnout si trochu ostřejší muziku, ani při použití ekvalizéru se mi nepodařilo dosáhnout kýženě tvrdého výstupu. Škoda. Kvůli uzavřené konstrukci zůstávají prakticky všechny zvuky uvnitř, což příliš nepomáhá podání prostoru, ale to už je možná až hnidopišský detail.

Problémem při poslechu hudby je to, že sluchátka zní v uvozovkách pořád stejně, ať posloucháte rock, pop nebo třeba rap. Pro náročné posluchače hudby budou až příliš nevýrazné a jednolité, a vy tak budete neustále nuceni dráždit ekvalizér, abyste si výstup přizpůsobili vlastním potřebám. Nenároční posluchači ale z druhé strany nebudou mít jakékoliv výhrady, protože dvojice H7 a H9 zahraje stejně kvalitně to i to. Jako vždy tedy záleží na tom, co od výrobku vlastně čekáte.

Primárně jde ale o herní sluchátka, a tady námitky nemám. V tomhle směru je důležité akcentovat výše zmíněná slova o 3D zvuku, který je speciálně ve spojení s možnostmi PlayStationu 5 vynikající. Obě sluchátka zároveň řeší problém nevýraznosti akce. Basy tvrdí muziku jen tehdy, kdy mají, jinak je podání zvuků ve hře krásně čisté a ničím nerušené. Oproti H3 obecně působí o něco živějším dojmem a člověk si připadá ještě o něco vtaženější do děje. V tomto smyslu jsou nejdál sluchátka H9 díky již zmíněnému aktivnímu potlačování hluku. A opět se sluší vyzdvihnout rozhodnutí nepotlačovat tolik hlasy a potlačit spíše přirozené ruchy okolí – pokud chcete být doslova ve hře, ale zachovat si alespoň částečný kontakt s okolím, jde rozhodně o skvělou volbu.

Exkluzivní recenze nových produktů Sony Inzone - testujeme sluchátka H3, H7 a H9 společně s monitorem M9 nové herní divize Sony
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
SONY INZONE H7 A H9

Obě sluchátka Inzone H7 i H9 si jsou v mnohém podobná. Nabízí prakticky stejnou bytelnou konstrukci, spolehlivou bezdrátovost, podporu PC i PlayStationu 5 a také sebevědomovou cenovku. H9 k tomu přihazuje ještě paměťovou pěnu a aktivní potlačení hluku. Ve výsledku se sluchátkům nedá moc co vytknout, maximálně lehce plochý zvuk při základním nastavení profilu.

Hodnocení

Slušná konstrukce
Dobrá výdrž baterie