Hardware Recenze Exkluzivní recenze nových produktů Sony Inzone - testujeme sluchátka H3, H7 a H9 společně s monitorem M9 nové herní divize Sony

Exkluzivní recenze nových produktů Sony Inzone - testujeme sluchátka H3, H7 a H9 společně s monitorem M9 nové herní divize Sony

Radek Raudenský

Radek Raudenský

28. 6. 2022 23:01 1

1. SLUCHÁTKA SONY INZONE H3 2. SLUCHÁTKA SONY INZONE H7 a H9 3. MONITOR SONY INZONE M9

Odhalení nových portů pro počítače jasně ukázalo, že PlayStation bude v budoucnu aktivně myslet i na PC hráče. Dost možná se budou menší tituly objevovat v den vydání i na PC, zatímco velké exkluzivity budou mít jen několikaměsíční zpoždění. PlayStation zkrátka vnímá, že i hráči na PC mají o jejich hry zájem a mohou mu přinášet zajímavé finance.

Firma nás ale s každým svým krokem dokáže překvapit ještě o něco víc. Svou náklonnost k „hybridním“ hráčům totiž ukazuje i zbudováním nové herní divize Inzone, a to přímo pod mateřským brandem Sony. Samozřejmě herní periférie nejsou u PlayStationu ničím novým, Inzone ale nemíří  na konzolové hráče – právě naopak. Na tiskové konferenci pro novináře jsme se před několika týdny dozvěděli o vydání hned tří modelů sluchátek a dvou modelů monitorů, které kombinují zaměření jak na konzolisty, tak z větší části i na PC hráče.

Díky spolupráci se Sony pak dostala naše redakce exkluzivní možnost nové produkty vyzkoušet a přinést dojmy toho, jak se tento unikátní vstup Sony se značkou Inzone povedl. Ve článku si představíme celou řadu Sony Inzone sluchátek, tedy modely H3, H7 i H9 a také luxusní monitor M9. Jdeme na to!

SLUCHÁTKA SONY INZONE H3

Začneme u základního modelu této nabídky, drátových M3. Pokud bych si sluchátka vzal do ruky bez možného porovnání s dalšími kusy od Sony, asi bych ani neřekl, že by bylo zpracování znatelně levnější. Konstrukce je pevná a působí poměrně bytelně. Zvolený design náušníků je dost svébytný, nemá ale daleko k dříve uvedeným sluchátkům pro PlayStation a svou funkci samozřejmě splní.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Osobně jde zvolený design trochu mimo mě, to je ale čistě subjektivní záležitost. Co se mi u M3 opravdu líbí je uchycení naušníků, které skvělé zapadá do designu, zároveň je ale pevné a nepřijde vám, že by se mělo během hraní rozlomit. Na náhlavním mostu pak potěší jednoduché logo Sony a dále pokračující bílé matné potažení. Trochu mě překvapilo polstrování mostu, které mi z počátku připadalo příliš drobné, během používání jsem ale nezaznamenal problém, hlava se totiž skutečně dotýká pouze této části a sluchátka tak nijak netlačí.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Stejně tak je příjemné i polstrování naušníků, které hezky obejmou ucho a vytvoří uzavřený prostor. Na samotných sluchátkách se nachází tlačítko pro ovládání hlasitosti vlastního zesilovače, mikrofon se ztlumí při sklopení, přičemž zpětnou vazbu vám dá blíže nespecifikovaná mechanická součástka, o kterou se mikrofon „zadrhne“. Headset se připojuje skrze klasický jack, který můžete vsunout buď do ovladače DualSense, nebo do přiložené USB zvukové karty.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

ZVUK

Ačkoliv se jedná o herní sluchátka, která disponují specifickými ryze herními vlastnostmi, těžko lze očekávat, že je člověk nevyužije třeba i na hudbu. Při hodnocení kvality zvuku se navíc ukázalo, že to, co někde chybí, se může ukázat jako překvapivá výhoda jinde.

Nemusíme se složitě motat kolem horké kaše a rovnou můžeme prozradit, že největší (ne)výhodou sluchátek H3 je absence výraznějších basů. Při poslechu hudby, ač je to možná k nevíře, je to ale vlastně tak trochu dobře a ten nejlevnější model možná působí jako nejvyváženější sluchátka ze všech tří kusů. Ony nijak v ničem zásadním nevyčnívají, ale zároveň nedělají nic vyloženě špatně. Právě basů si všimnete nejvíc. Často se stává, že levnější sluchátka jsou zbytečně, až nepřirozeně, přebasovaná, čímž zakrývají jinak mizerný zvukový výstup. V případě H3 jimi při poslechu není hudba nijak přehlušená, a všechny dílčí tóny a party jednotlivých nástrojů jsou tak dobře rozeznatelné. Pravda ale je, že pro někoho může jít možná až o moc sterilní zážitek. Za zmínku určitě stojí, že sluchátka mají jinak až překvapivě solidní výšky.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Zatímco vyvážený a ničím nerušený zvukový zážitek při poslechu hudby oceníte, u hraní her vám možná tu a tam bude připadat, že by „bum“ mohlo nadělat trochu větší virvál. Největší problém má člověk při přímém srovnání, což je nevýhoda toho, že spolu s nejlevnějším modelem přišly i nadupanější bratříčci, ale fakt je ten, že specificky ve výbušných scénách by se skořepina kolem uší mohla zatetelit aspoň trochu. Pokud kolem vás zrovna nic nebouchá, podávají sluchátka až překvapivě dobrý výkon. Je jedno, jestli zrovna s někým vedete dialog, jedete autem, nebo střílíte z pistole, zvuk je dostatečně věrný a nic mu nechybí. Ohromnou výhodou je 360stupňové audio, které vám dá okamžitou zpětnou vazbu, kde se kolem vás co nachází. V tomhle si sluchátka nezadají ani s dražšími sourozenci a pocitově nejsem schopný říct, jestli jsou H7 a H9 lepší, případně o kolik.

Závěrem ještě jedna drobnost – z nějakého důvodu jsou tato sluchátka ve spojení s konzolí nejtišší. Ne o moc, ale pokud si chcete prorvat ušní bubínky, s H3 se vám to nejspíš nepovede. Je to škoda, protože hlasitost dokáže ve vypjatých momentech nabudit vaše smysly, a ačkoliv bych dlouhodobě na vyšších hladinách hlasitosti stejně nikdy nehrál, občas jsem měl nutkání pootočit ovládací kroužek o něco víc, jen abych si užil chvilkový příliv endorfinů.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

U počítače ale tento problém mizí, a to samozřejmě i díky tomu, že tu máte „trojité“ zvyšování hlasitosti. Je pravdou, že i zde je nutné hlasitost přetočit na vyšší čísla, než jsem byl zvyklý, ale vůči konzoli zde opravdu není problém. Zároveň na počítači není problém s basy. Na počítačích Sony přikládá i software Inzone Hub, který dovoluje nastavit různé funkce včetně profilu. Musím říct, že snad u žádných sluchátek jsem nezažil tak velký rozdíl mezi profily, jako právě u H3. Z plochého zvuku při základním profilu se stal mnohem živější a pro mě atraktivnější projev při zvolení basového profilu a paradoxně nabídl základní model asi nejlepší basy z celé řady.

SONY INZONE H3

Sony Inzone H3 jsou slušná drátová sluchátka, která sdílí sebevědomou cenovku s dalšími Inzone produkty, za to ale nabízí slušný zvuk a především plnou podporu PlayStationu 5 (a jeho funkcí) i počítače. Konstrukce je bytelná a míří především na méně náročné hráče.

Hodnocení

Slušná konstrukce
Dobrý zvuk