The King of Fighters XV je automatovka jako víno! | Kapitola 2
Seznam kapitol
Žánr bojových her zažívá v posledních letech renesanci. Vracejí se staré, dobré, a hlavně zažité série, a jednou z nich je právě The King Of Fighters. Výkladní skříň SNK letos spěchá s patnáctým dílem a tvůrci se holedbají, že tato hra překoná všechna očekávání. Skutečně?
Po grafické stránce čeká zase mírný pokrok. Hru pohání Unreal Engine čtvrté generace a podobně jako u svých konkurentů se to neobejde bez výhrad. Hra je opět výrazně stylizovaná do anime. Přestože postavy jsou detailněji zpracovány, opět se dostavila noční můra v podobě spíše odfláklých arén. To však neplatí úplně pro všechny kolbiště. Přijde mi, že u některých tvůrci spolupracovali se svými ratolestmi. Někdy totiž hra připomíná Ledové království a jindy bych ji raději vypnul, protože aréna je doopravdy ošklivá s bolestivým nedostatkem detailů. Ale snad se to po pár aktualizacích zlepší, přesně tak jako se děje u konkurence.
PESTRÁ PLEJÁDA POSTAV
Když už jsme u postav, zde jich na vás vykoukne rovných devětatřicet. Na poměry standardních bojových her jde o slušné číslo, nicméně na poměry The King of Fighters jde jen o průměr. Zde totiž, jak už bylo řečeno výše, bojují týmy o třech fighterech, a když si to tak sečteme, hra nabízí „jen“ třináct týmů. Další čtyři týmy dostaneme v budoucnu prostřednictvím placeného DLC a než skončí životní cyklus patnáctky, jistě jich přibude další řádka. Každopádně pro znalce žánru bude pozitivní zprávou, že se vrací takřka všechny známé i neznámé postavy z dílů minulých.
Cítit se zde bude dobře jak nováček v žánru, tak i ostřílený harcovník.
Nováčci série by na začátek určitě měli vědět, že KOF je jakýsi crossover všech možných významných značek pod hlavičkou SNK. Najdete zde hrdiny Fatal Fury, ale také například z Art of Fighting, Garou: Mark of the Wolves či Ikari nebo Metal Slugu. Zkrátka jde o to výběr z toho nejlepšího, co ve své stáji SNK má. Jednotliví bojovníci sice nemají tak rozsáhlý seznam pohybů, jaký může mít konkurence ze stáje Capcomu či Namca, nicméně i tak je skladba komb velmi bohatá, a hlavně jednoduše přístupná pro všechny. Cítit se zde bude dobře jak nováček v žánru, tak i ostřílený harcovník.
Vše výše popsané by nefungovalo bez kvalitního soubojového systému, který v sérii KOF zraje postupem času jako víno. Zdejší souboják sází na interní parry systém, který staví jednoduché vyvolávání víceranných komb a doplňuje je o silnější a speciální údery, kterých má každá postava několik. Rozdíl v soubojovém systému není oproti minulým dílům série až tak markantní, ale zde tvůrci zapracovali na plynulosti soubojů a v aktuálním KOF mi souboje přijdou více – jak se nyní s oblibou říká – smooth. Navíc je nutné počítat i s dvěma ukazateli, kdy jeden znázorňuje úroveň obrany a druhý pak udává, jak moc nabito máte pro vyvolání některého z devastujících super útoků. Tyto speciální ataky jsou sice považovány za defenzivní taktickou výhodu, ale z vlastní zkušenosti vím, že je budete využívat v mnoha případech spíše k útoku.