Souhrn z prezentace Microsoftu. Kam se podělo Halo Infinite?
Seznam kapitol
První prezentaci letošního Gamescomu máme za sebou, přichází tedy na řadu obligátní souhrn, v němž najdete vše podstatné, co se na show v podání Microsoftu objevilo.
Německý veletrh by měl v ideálním případě odstartovat akcí Opening Night Live, kterou má pod palcem známý moderátor Geoff Keighley. Svět lidí bohužel občas postrádá jakoukoliv logiku, na to už jste si možná zvykli, malý herní svátek tedy den před ONL odstartoval Microsoft s vlastní konferencí.
Společnost raději předem avizovala, že by fanoušci neměli očekávat žádná velké novinky, předtočená akce se měla věnovat především dříve oznámeným titulům a také službě Xbox Game Pass. V této souvislosti maličko překvapila stopáž, stream totiž z večera ukrojil celých 90 minut, délkou se tedy vyrovnal tiskovce z letošní E3, která však byla o poznání atraktivnější. Posvícení ale nemůže být každý den. Pojďme se tedy podívat, co vše Microsoft ukázal.
DYING LIGHT 2
Jednou z prvních her celé prezentace bylo pokračování parkourové akce Dying Light. Polský Techland ostatně ještě před veletrhem přislíbil, že se fanoušci dočkají další ukázky přímo ze hry, tentokrát s důrazem na souboje a pobíhání po zdech. A to se skutečně stalo. Aiden Caldwell v necelých třech minutách prokázal, že se jako atlet posunul zase o kus dál, do výbavy navíc zařadil šikovný paraglide, s nímž se zvládá rychle přesouvat tam, kam zrovna potřebuje. V ukázce si došlápl na skupinku pobudů, od hlavního protagonisty si vysloužili brutální nakládačku.
PSYCHONAUTS 2
Psychonauti se dnešním dnem po 16 letech vrací spolu s druhým dílem. Ten dostál veškerým očekáváním, autoři v čele s Timem Schaferem dokázali skvěle navázat na odkaz jedničky, což dokazuje i naše recenze. Včerejší akci ozdobil launch trailer.
FORZA HORIZON 5
Nebyl by to Microsoft, kdyby nepřipomněl chystané pokračování série Forza Horizon. Ukázek bylo hned několik. Došlo třeba na představení žihadel z přebalu hry, studio Playground Games následně odtajnilo úvodních osm minut ostré jízdy. Malou zajímavostí je tematicky zbarvený ovladač, který se na pulty obchodů dostane v limitované edici.
MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR
Rychlé vozy doplnila ještě rychlejší letadla. Tým Asobo se soustředil na připravovaný World Update 6, s nímž dojde k obohacení herní mapy. Jde o místa v Rakousku, Švýcarsku a Německu, dodatečné péče se dočkal i Kolín nad Rýnem, tedy domov Gamescomu. Update měl původně vyjít už dnes, nedávno nicméně došlo k odkladu na 7. září. Vývojáři odprezentovali také letadlo Junkers JU-52 a moderní volokoptéru a chystané The Reno Air Races.
THE GUNK
Milovníkům chytrých hopsaček udělala radost novinka The Gunk. S úklidem planety od lepkavého sajrajtu totiž mohou začít už letos, autoři věří, že hra vyjde během prosince. A samozřejmě rovnou zamíří do Game Passu.
WASTELAND 3: CULT OF HOLY DETONATION
Studio InXile zase přispělo teaserem k poslednímu rozšíření pro třetí Wasteland. Jak už samotný podtitul napovídá, do pustiny dorazí další blázniví kultisté, s nimiž se pojí příběhová kampaň a nové úkoly. Rozšíření vyjde 5. října.
STATE OF DECAY 2: HOMECOMING
Bonusového obsahu se brzy dočká také State of Decay 2. Bezplatný update s podtitulem Homecoming vrátí hráče do Trumbull Valley, tedy na mapu známou z prvního dílu. Ta se dočkala drobných úprav, prostředí by na pohled mělo být o něco hezčí, pořád se zde ale najdou nemrtví spoluobčané, životní úroveň se tedy nemění. Homecoming vyjde 1. září.
NEVERWINTER: JEWEL OF THE NORTH
Filmově laděný trailer k MMORPG Neverwinter se sice zastavil v čase, hudební podkres ale dal jasně najevo, že se do hry chystá veselý bard. Hra vyšla už v roce 2013, stále si však drží pozornost věrných hráčů. A právě nová třída by mohla znovu rozvířit stojaté vody. Update dorazí i na konzole PlayStation 4.
AGE OF EMPIRES IV
Těšili jste se na Age of Empires IV? Strategie se během prezentace skutečně objevila, místo gameplay záběrů však autoři sáhli po edukativní ukázce, která mimo jiné demonstrovala, jak funguje středověký trebuchet. Ne že by snad šlo o nudné povídání, ale řekněte sami - skutečně něco takového patří na videoherní konferenci?