Recenze WRC 10, plně licencovaného rallye plného vzpomínek | Kapitola 3
Seznam kapitol
Licenci WRC sice od roku 2023 přebírají Codemasters, francouzské studio KT Racing pod vedením vydavatelství Nacon ale nehází sekvenční řadičku do žita. S desátým dílem série WRC láká na závody legend i obrovskou porci moderního licencovaného obsahu. Stojí za to?
CHCE TO SERVISNÍ PAUZU
No a teď se naopak obraťme k tomu, kde budu hru převážně kritizovat. Totiž technickému zpracování. Grafika jako taková neurazí, za určitého počasí dokáže vytvořit pěknou scenérii a na zajímavě designovaných tratích vyniknou některá pěkná místa. Modely kolemstojících předmětů, travin, povrchů i stromů už jsem ale leckde viděl výrazně lepší. Efekty prachu, deště, sněhu a obzvláště průjezdu loužemi jsou pak vyloženě odpudivé.
Soudě dle reakcí na Steam fóru opět nejsem ani zdaleka jediný, kdo na podobné výstřelky trpí, zatím nepomohl ani první hotfix.
Velmi slabý je bohužel zvuk. Ne že by byl technicky vyloženě falešný, ale všechny motory zní v praxi opravdu hodně udušeně. Pronikavý kovový řev tak charakteristický pro rallye speciály trochu zní, jako kdybyste před ním byli schovaní někde v akustické místnosti. Autoři se sice před vydáním chlubili tím, jak natáčeli motory přímo v terénu, jejich práce ale bohužel není vůbec slyšet. A je jedno, čím zrovna jezdíte. Z přímého srovnání s Dirt Rally, kde se třeba McRaeovy legendární Imprezy skoro bojíte, vychází WRC 10 opravdu žalostně.
Tím nejhorším je nakonec technický stav. WRC 10 jsem recenzoval na PC při maximálních detailech. I přes plynulých 60 snímků za sekundu hra trpěla nepříjemnými záškuby, blikáním textur počasí, povrchů, stromů, částicových efektů, pády a dalšími brikulemi, které z některých závodů dělaly opravdu ohyzdnou podívanou. Hra má navíc doteď obrovský problém s volanty značky Thrustmaster. Až do reinstalace ovladačů volant vůbec nevidí, později funguje podivně detekce stlačení plynu a především pravidelně přestává fungovat force feedback. V některých závodech nefunguje prostě vůbec, jindy se spíná a vypíná během závodů. Jednou se mi také stalo, že po dalším restartu stage přestal fungovat úplně a musel jsem hru vypnout a zapnout. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak pokažená gamma, která způsobuje, že v noci vidíte v podstatě jen přesvětlenou palubní desku vozu, reflektory ozařují tak dva metry povrchu před vámi a většinu času spíše odhadujete, co se děje před vámi. V kombinaci s bugujícím efektem deště jsou jízdy za takových podmínek vyloženě nehratelné.
Soudě dle reakcí na Steam fóru opět nejsem ani zdaleka jediný, kdo na podobné výstřelky trpí, zatím nepomohl ani první hotfix. Otázkou zůstává, jak vypadá situace na konzolích. Pokud navíc vlastníte volant značky Fanatec, který je oficiálním partnerem hry, zřejmě bude váš zážitek z ovládání výrazně příjemnější.
ŘADA ALE
WRC 10 není špatnou závodní hrou. Rozhodně ne. Ba naopak, licencované závodění v pohledných lokacích umí vykouzlit úsměv na obličeji leckomu a z hlediska obsahu i jízdního modelu jde o velmi solidní nášup. Zážitek ale kalí žalostný technický stav a některá mírně bizarní designová řešení.
Nakonec platí, že si licencovanými WRC speciály jinde nezajezdíte. Třeba fanoušci motorsportovní historie budou spokojeni, moc alternativ obecně nemají. To platí obzvlášť v momentě, kdy je na vás Dirt Rally (nemluvě o Richard Burns Rally) příliš brutální výzvou, WRC 10 je z mého pohledu tak akorát přístupným rallye v pravém slova smyslu. KT Racing by ale v příštím, zřejmě rozlučkovém, ročníku hru měli výrazně dopilovat.
Verdikt
Skvělé, licencované rallye otevřené více i méně zkušeným hráčům. Skvělý design tratí a nabídku obsahu kazí především nepřesvědčivá prezentace a příšerný technický stav.