Recenze Warhammer 40,000: Darktide, kooperace, která se hodí do Game Passu
Recenze Recenze Warhammer 40,000: Darktide, kooperace, která se hodí do Game Passu

Recenze Warhammer 40,000: Darktide, kooperace, která se hodí do Game Passu | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

20. 12. 2022 18:00

1. BUDU VELKEJ ZLOBR 2. POTŘETÍ? TO SNAD NE 3. TAKOVÁ GAMEPASSOVKA

Kooperativní hry dostávají poslední roky dost zabrat. Osobně mi přijde, že v minulosti byl nával titulů, které vsázely na nutnou spolupráci více hráčů, opravdu masivní a spousta her to jednoduše nezvládla. Snaha napodobit úspěch Left 4 Dead se nepodařila žádné z nich, do dnes ale přežívá třeba Back 4 Blood nebo World War Z. Obě z nich mají prakticky identické zasazení do zombie apokalypsy, s trochu trhlými postavami a snahou zaujmout hráče alespoň hordami nepřátel.

TAKOVÁ GAMEPASSOVKA

Jak jsem zmínil výše, Darktide není vyložený průšvih, ale rozhodně nejde o něco převratného. Jde o takový ten nemastný průměr, který si s kámoši dáte na pár večerů a pak se k němu nejspíše nikdy nevrátíte. Z dnešního pohledu vám řeknu, že jde o takovou tu klasickou „gamepassovku“. Menší studio by se asi nemělo za co stydět, pokud se ale bavíme o autorech Vermintide 2, pak už je to na pováženou.

Darktide sice nestojí jako plnohodnotná AAA hra, to by si ale koneckonců ani nemohl dovolit. Bohužel ale trpí na dost zásadní technické potíže a když se budeme bavit o budoucnosti, tak také velmi nedostatečnou motivací hrát dále. Chybí odměny za dokončení misí, dostatečně motivující úkoly a vlastně jakýkoliv náznak příběhu nebo něčeho, co by vás motivovalo k tomu hrát alespoň trochu pravidelně. Pokud ale hledáte s kámoši nějakou kooperační bezmyšlenkovitou rubačku, klidně bych si  Game Pass zaplatil, s vidinou toho, že si jeden večer dáte Darktide a druhý večer třeba Sea of Thieves.

Warhammer 40,000: Darktide
Xbox Xbox Series X | S

I když mám rád kooperační hry, Darktide za koupi podle mě nestojí. Dokážu ospravedlnit alespoň zkoušku, ale nejlépe v rámci Game Passu, jelikož se k němu za pár večerů asi nevrátíte. Bezduchá a především neoptimalizovaná mlátička hordami nepřátel, kterou zachraňuje hezké prostředí.

Krásné prostředí hry
V prvních hodinách dynamické souboje
Detailní grafika