Recenze Warhammer 40,000: Darktide, kooperace, která se hodí do Game Passu
i Zdroj: Fatshark
Recenze Recenze Warhammer 40,000: Darktide, kooperace, která se hodí do Game Passu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

20. 12. 2022 18:00

1. BUDU VELKEJ ZLOBR 2. POTŘETÍ? TO SNAD NE 3. TAKOVÁ GAMEPASSOVKA

Kooperativní hry dostávají poslední roky dost zabrat. Osobně mi přijde, že v minulosti byl nával titulů, které vsázely na nutnou spolupráci více hráčů, opravdu masivní a spousta her to jednoduše nezvládla. Snaha napodobit úspěch Left 4 Dead se nepodařila žádné z nich, do dnes ale přežívá třeba Back 4 Blood nebo World War Z. Obě z nich mají prakticky identické zasazení do zombie apokalypsy, s trochu trhlými postavami a snahou zaujmout hráče alespoň hordami nepřátel.

Co ale hry se zasazením úplně mimo náš svět? Právě o to se očividně pokouší Warhammer 40,000 Darktide, lákající na… vlastně nevím co. Upřímně jsem totiž o hře mnoho neslyšel a ve chvíli, kdy dorazil klíč, jsem měl v tušil akorát to, že jde o kooperaci, ale vlastně vůbec nevím, co na mě čeká. Pokud to máte stejně, pojďme se tedy ponořit do mé počáteční nevědomosti a zkusme odhalit, jak to Darktide zvládl.

BUDU VELKEJ ZLOBR

Hra vám nejdříve představí velice jednoduchý příběh, který tak nějak ospravedlní celou hratelnost. V rámci příběhové osvěty si zároveň vytvoříte svou postavu – zde jsem byl trochu zmaten, jelikož jsem měl pocit, že jde pouze o vizuál postavy, nicméně ve výsledku si už v tento moment vybíráte z celkem čtyř tříd – klasicky každá z nich má své statistiky, schopnosti, výhody a nevýhody.

i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Jakmile se probojujete skrze zmatečný tutorial, který do sebe míchá scény v uzavřeném prostředí i ústředním hubu, dostanete se do centra dění. Darktide si pro vybírání misí a interakci zvolil po vzoru mnoha dalších podobných her místnost, jakýsi hub, kde naleznete nejen důležitá NPC s vybavením či úkoly, ale také mapu s misemi a ostatní hráče.

S nimi ale nemůžete nijak interagovat, můžete se tak pouze bavit nad jejich vzhledem – očekávám ale, že více možností interakce dorazí v budoucnu . Důvod je jednoduchý – principem hry je rozdělení na jednotlivé mise. Ty se po určitém časovém intervalu pravidelné mění. Každá mise má několik proměnných, kromě místa a úkolu také obtížnost a různé modifikátory, jako třeba mlhu či více nepřátel. Cíle jednotlivých misí jsou sice různé, ve výsledku na nich ale vůbec nezáleží, k tomu více později.

Abych zakončil povídání o ústředí - zmínil jsem zde NPC. Ty vám prodávají třeba vybavení, jelikož vylepšování postavy dodržuje klasickou RPG posloupnost, kdy nakupujete lepší a vzácnější vybavení, případně si vylepšujete své atributy a schopnosti. Tak napojit do mise a jdeme na to!