Trek to Yomi Recenze Recenze Trek to Yomi - černá, bílá, krev a záhrobí

Recenze Trek to Yomi - černá, bílá, krev a záhrobí

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

6. 5. 2022 16:35

Seznam kapitol

1. POCTA KLASICE 2. CHYBÍ HARMONIE 3. VRÁTIT SE

Jeden muž, jedna ostrá katana a stovky nepřátel živých i ze záhrobí. Jak se hraje jedna z nejefektnějších a nejdrsnějších her poslední doby?

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
Reklama

Polské studio Flying Wild Hog má prostě pro katany slabost. Tvůrci rebootů Shadow Warriora se rozhodli, že vedle divočejších akcí stvoří i výrazně vážněji pojatou poctu klasickým samurajským filmům, především těm od legendárního režiséra Akiry Kurosawy. Základ vznikl při experimentech s černobílými scénami z Unreal Enginu, netrvalo dlouho a pod palcem vydavatelství Devolver Digital vznikla unikátní záležitost Trek to Yomi.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 569 Kč (součást Game Passu)
  • Česká lokalizace: Ne (dabing jen japonsky)
  • Obtížnost: Čtyři úrovně nastavení, v principu příjemně vysoká, omračování je ale zbytečně efektivní
  • Základní herní doba: Čtyři až šest hodin
  • Faktor znovuhratelnosti: Střední, hra obsahuje větvení příběhu

Že jde o hru výrazně odlišnou od dost punkové tvorby studia poznáte už na první pohled. Trek to Yomi si inspiraci z klasických samurajovek bere dost doslovně, jedním z klíčových poznávacích znamení je černobílá stylizace a charakteristické filmové zrnění. To sice lze vypnout, hra by pak ale přišla o část kouzla. Naopak barvy příběhu mladého samuraje Hirokiho vetknout nemůžete.

PÍCHNI HO Z BOKU

Dalším charakteristickým prvkem je perspektiva. Trek to Yomi kombinuje dva celkem odlišné styly. Při prozkoumávání světa využívá dnes nepříliš populární statické kamery ve stylu starších Resident Evilů, při boji se ale přepne do klasického side-scrollovacího pohledu, ve kterém likvidujete nepřátele jen ve dvou dimenzích.

Především z počátku je tenhle systém celkem osvěžující a hlavně velmi okouzlující. Díky zafixovanému pohledu v každé scéně vám autoři ukazují svět přesně tak, jak zamýšleli. Někdy je to samozřejmě spíš kontraproduktivní a především ke konci občas marně hledáte schůdky vedoucí do další scény, většinou ale díky tomu hra nabízí naprosto nádherné výjevy. Z průchodů zdecimovanou vesnicí nebo tajemným posmrtným životem doslova dýchá atmosféra, některá pozadí pro souboje s nepřáteli jsou pak téměř geniálně naaranžovaná a působí opravdu jako z pečlivě vystavěného filmu.

Asi nemá cenu chodit kolem horké kata… kaše. Trek to Yomi je přenádherná hra. V průběhu hraní jsem musel odolávat nutkání fotit každou jednotlivou scénu, protože se designéři prostředí, efektů a kamery prostě vyřádili. Paradoxně jsou momenty, ve kterých hrdinu ovládáte, mnohem působivější, než předpřipravené cutscény. Stylizace navíc umně skrývá jakékoliv nedostatky grafického zpracování, protože se Yomi přece jen nemůže chlubit největšími produkčními hodnotami. Fanoušci užitého uměleckého stylu budou ve svém živlu.

Kvalitu navíc dokresluje i skvělý hudební podkres a správně syrové ozvučení. Trek to Yomi si rozhodně nebere servítky a v praxi ukazuje utrpení, bolestivou smrt i sekání hlav ostrými meči. Většinu času tak v doprovodu úderných motivů posloucháte hysterické kvílení a řinčení katan s typickými zvuky řezání do masa. Nutno dodat, že nejde o žádný zvlášť optimistický zážitek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama