The Last of Us: Part I Recenze Recenze The Last of Us: Part I, vrcholné verze vrcholného zážitku

Recenze The Last of Us: Part I, vrcholné verze vrcholného zážitku | Kapitola 3

31. 8. 2022 17:00 6

1. BOD ZLOMU 2. NA HOUBÁCH 3. KULT, NEBO CASHGRAB?

Studio Naughty Dog uzavírá kruh a vrací se na začátek příběhu Joela a Ellie, tentokrát v enginu pokračování. Je remake prvního The Last of Us úchvatným zážitkem dotaženým k moderní dokonalosti, nebo nehezkým kalkulem tvůrců?

Kromě všeho zmíněného ještě The Last of Us: Part I nabízí možnost odemykat bizarní modifikátory grafiky a hratelnosti nebo skiny pro hratelné postavy a jejich zbraně. To je ale, společně s dedikovaným režimem pro speedrunnery, spíše hezký bonus pro hardcore hráče, kteří chtějí příběh procházet opakovaně. Fajn doplňkem je DLC Left Behind, naopak škoda absentujícího multiplayeru, i když ten nebyl tahákem ani v původní hře.

Recenze The Last of Us: Part I, vrcholné verze vrcholného zážitku
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Jak tedy celkové hodnocení nějak rozumně uzavřít? Známka na konci recenze reflektuje celkové kvality The Last of Us: Part I. Fenomenálního, dospělého a temného příběhového zážitku, který z původního potenciálu ždíme nové maximum díky moderním technologiím a nabytým zkušenostem tvůrců. Od desítky ho drží prostě jen to, že jde o remake, a hra jako taková tak není vyloženě přelomová. Doporučení pro hráče bez zkušenosti jsem zmiňoval, ale stejný vzkaz platí pro ty, kteří si třeba The Last of Us prožili v době vydání a v poslední době spíše přemýšleli o návratu. Paměť toho zahladí hodně a za své peníze dostanete výrazně silnější zážitek. V každém případě ale musím souhlasit s tím, že je sedmdesátidolarová cenovka přehnaná a hře by slušela spíše snížená taxa. Pokud jste navíc hru nedávno prošli v rámci remasteru, koupi vám rozhodně odůvodnit nedokážu.

Když však pomineme tuhle stránku věci, je The Last of Us: Part I vrcholnou verzí přelomové hry a vypravěčský majstrštyk, který neztratil nic ze svého kouzla. Naopak nabyl ještě hutnější, brutálnější a uvěřitelnější atmosféru. Pokud jste se mu dosud vyhýbali, přišel ideální čas ponořit se do světa prolezlého smrdutými clickery i tím druhým, větším nebezpečím. Ostatními lidmi.

The Last of Us: Part I

Omlazené The Last of Us je ještě lepší, než bylo před devíti lety. Hra je mnohem detailnější, dospělejší, temnější, brutálnější, atmosferičtější a emotivnější. Pro nové hráče jde o desítkovou povinnost, problémem pro ostatní je ale zbytečně vysoká cenovka.

Hra jako celek je etalon emotivní příběhové akce
Moderní technologie hru ozvláštňují a prohlubují, míra detailů je ohromující a rozdíl oproti originálu obří
Fajn bonusy, česká lokalizace, přístupnost indisponovaným hráčům