The Ascent Recenze Recenze The Ascent, excelentní sci-fi střílečky s prvky RPG

Recenze The Ascent, excelentní sci-fi střílečky s prvky RPG | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

10. 5. 2022 14:50

1. SCI-FI KAŽDÝM COULEM 2. STYLOVÁ AKCE 3. JÁ V TOM NIC NEVIDÍM

Žánr akčních RPG se všeobecně těší velkému zájmu. Pokud navíc dokáže nabídnout zajímavé prostředí či kvalitní hratelnost, má zaděláno na úspěch. Nyní majitelům herních strojů od Sony přibyla možnost si jedno takové osahat. The Ascent je sice již téměř rok starou hrou, nicméně až nedávno vyšel právě pro výše zmíněné platformy. Má však stále ještě potenciál zaujmout něčím novým?

The Ascent však není dokonalou hrou. Obrovskou pihou na kráse je totiž mapa, která má k přehlednosti doopravdy daleko. Pokud se podíváte do galerie výše, na první pohled uvidíte pouze změť nic neříkajících ikonek a čísel. Trvalo mi poměrně dlouho, než jsem se tak nějak zorientoval a dokázal se alespoň podívat, kam mě další pouť zavede. Poté už se můžete spoléhat jen a jen na naváděcí paprsek, který vždy určí ten správný směr, kam se vydat. Hru také zlobí několik technických nedodělků. Několikrát se mi stalo, že se nešlo příběhem posunout dál, protože se na místě určení nenacházel protivník či aktivní bod určený pro interakci. Restart posledního záchytného bodu tento problém pokaždé vyřešil.

Město pulzuje všudypřítomným životem a neustále někoho potkáváte

Grafickou podobu hry obstarává Unreal Engine čtvrté generace, který je u PS5 verze doplněn o všechny grafické vychytávky včetně podpory ray tracingu. Uznale jsem pokyvoval hlavou pokaždé, když tvůrci převzali otěže nad kamerou a nechali mě obdivně zkoumat některou z velmi povedených scenérií. A že jich tu je! Město pulzuje všudypřítomným životem a neustále někoho potkáváte, do někoho narážíte a také si vyslechnete spoustu příběhů zdejších obyvatel. Parádně působí i průlety vozidel, ať už nad vámi nebo pod vámi. Ascent také skvěle reaguje vibracemi a podpora adaptivních triggerů u DualSense ovladače funguje bezvadně.

Recenze The Ascent, excelentní sci-fi střílečky s prvky RPG
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Skvělý audiovizuální zážitek podtrhuje i hudba, která sedí jako příslovečné pozadí na hrnec. Při průzkumu hraje poklidné tóny a když se jde do akce, umí to pěkně rozbalit. Jen zvuky zbraní jsou zbytečně utlumené, ale pokud si zapnete speaker ve svém ovladači, dostaví se alespoň zvukové efekty při nabíjení a dalších činnostech. Stejně je to i s ostatními zvuky ve hře, které jsem vnímal velmi pozitivně. Na tomto místě opravdu není co vytýkat a jde rozhodně o něco, co dělá Ascent na první pohled i poslech o hodně zajímavější.  Dohrát příběh mi navíc zabralo zhruba patnáct hodin, což lze natahovat režimem New Game+, popřípadě si zavolat gaučové přátele a zahrát hru v kooperaci. Dokonce i online a až ve čtyřech hráčích. A to se, přátelé, vyplatí.

The Ascent

Ve světle výše uvedených pozitiv a negativ se nebojím hru doporučit. Jde o skvěle hratelnou twin-stick střílečku, která výborně vypadá a perfektně zvučí. Nebýt několika málo nedodělků, v čele s nic moc příběhem, nefungující mapou a několika málo technickým chybkami, uvažoval bych o hodnocení ještě o bodík vyšší. Ale i tak si The Ascent pozornost zaslouží.

Skvěle fungující střelba
Délka hry
Audiovizuální zpracování