Recenze Recenze Starfield, mezihvězdného dobrodružství, které zaspalo dobu

Recenze Starfield, mezihvězdného dobrodružství, které zaspalo dobu

David Bernard

David Bernard

17. 9. 2023 20:00 84

1. Z kopáče průzkumníkem 2. Vesmírná hra bez vesmíru 3. Hra nové generace?

Hry ze stáje Bethesda Game Studios mají po celém světě miliony fanoušků. Postapokalyptický Fallout či série The Elder Scrolls ve svých světech přivítaly nespočet dobrodruhů. Todd Howard, kontroverzní duchovní otec Bethesdy, nám letos přináší novou herní značku - Starfield. Očekávaná vesmírná odyssea se dle Howardových slov rodila 25 let, tedy alespoň v jeho myšlenkách. Dokázala Bethesda dostát svým slibům a vytvořit obrovské vesmírné pískoviště, na kterém je radost trávit dlouhé hodiny, nebo se vize nenaplnily?

Premisa hlavního příběhu je poněkud úsměvná. Začínate jako pracovník těžební společnosti, který během úvodní mise narazí na záhadný kovový předmět. Jakmile se jej dotknete, zažijete těžko popsatelný výjev, kloubící vizuální a zvukovou vizi něčeho neznámého a tajemného. V tu chvíli na scénu přichází první z vašich společníků, Barret. Ten vám přenechá svoji vesmírnou loď a i s prapodivným nálezem vás pošle na planetu Jemison, přesněji do města New Atlantis. Zde se setkáte se společenstvím zvaným Constellation, které se již dlouhou dobu zaměřuje na průzkum neznámých hranic vesmíru. Hon za pravdou tak může začít.

Pokud čekáte epické a propracované dobrodružství, musím vás zklamat. Hlavní dějová linka Starfield je prostě a jednoduše tzv. "fetch quest" (nasbírejte to a tohle, poté se něco stane). Během první poloviny se téměř nic neděje a když už to vypadá, že se příběh rozjede, dostanete studenou sprchu ve formě generických sci-fi klišé. S rozpočtem, kterým tvůrci disponují, bych čekal mnohem kvalitnější scénář. Můžete samozřejmě namítat, že hry od BGS nejsou stavěny na hlavních příbězích, ale to nemění nic na faktu, že je v tomto ohledu Starfield opravdu nevydařený, předvídatelný a nudný. Pachuť v ústech dokázaly částečně umírnit snad pouhé dvě hlavní mise, z nichž jedna se odehrávala na Zemi. Ale to bych prozrazoval příliš. Otázka je, jestli by to ve výsledku vlastně něčemu vadilo. Pokud se do hraní příběhu musím nutit, tak je něco špatně.