SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake Recenze Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake, dalšího důvodu, proč tuhle houbu milovat, anebo nenávidět

Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake, dalšího důvodu, proč tuhle houbu milovat, anebo nenávidět | Kapitola 3

3. 3. 2023 13:00

1. BLBÍ A BLBĚJŠÍ 2. PROTŘEPAT, NEMÍCHAT 3. NAFOUKNUTÁ BUBLINA

Jedni ho milují, druží nenávidí. SpongeBob je zpět, a ani tentokrát nezůstane v Zátiší Bikin kámen na kameni. Podařilo se ducha fenomenálního seriálu přenést i do nejnovější plošinovky?

Objevování světů a sledování vtipných gagů je samozřejmě jádrem Cosmic Shake. Jako první například navštívíte místní divoký západ, v němž se vydáte po stopách pana Krabse. To by normálnímu stvoření trvalo asi tak pár minut, ale protože jste SpongeBob, houba, která je dobrá akorát tak do sprchy na mytí, mezi kaktusy a vyprahlými kameny strávíte nějakou tu hodinu.

Nebudu lhát, v tomhle směru jsem příjemně překvapený. Divoký západ je například skvěle zpracován, a to včetně nejrůznějších detailů, ať už jde o kosmetické doplňky nebo jízdu na hřbetu mořského koně. K tomu všemu je hra obecně možná až překvapivě pohledná. Grafický styl je samozřejmě jiný než v případě animovaného seriálu, a i když série dlouho hledá, co by mohlo být její moderní tváří, styl Cosmic Shake se mi vyloženě líbí.

Je možná trochu škoda, že SpongeBob nestaví trochu více na vizuálním humoru a poměrně dost se toho ve hře namluví, dvojnásobnou škodu je potom absence českého překladu.

Jak už jsem řekl, světy mění částečně i hratelnost. Zatímco se na divokém západě oháníte síťkou na medúzy, hned o pár desítek minut později nasadíte karate helmu a rukavice a za ryku „Uááááá“ rozdáváte kop z otočky jako Chuck veverka Sandy. Trochu nového přijde o další hodinku později, kdy se vcelku vtipně tematicky dostanete k háku, díky němuž se platforming zase trochu pozmění.

Výsledkem je, že hra nenudí. A když už začne, dokáže aspoň na moment zahnat stereotyp kompletní změnou pohledu, a představí klasickou side scrolling akci, nebo vás postaví na startovní rošt závodu. Abychom si rozuměli, tyhle věci nedělají z Cosmic Shake kosmický zážitek, je ale fajn, že si autoři dali alespoň trochu práce s tím, aby byla hra od začátku do konce alespoň trochu variabilní.

V součtu se ale její jádro pochopitelně nemění. Nastaví směr, po němž projdete až do konce, podobně jako byste hráli třeba nějakou LEGO hru. Je možná trochu škoda, že SpongeBob nestaví trochu více na vizuálním humoru a poměrně dost se toho ve hře namluví (i když o důležitosti takových dialogů by se dalo polemizovat), dvojnásobnou škodu je potom absence českého překladu. Ne že by to ale někoho překvapilo…

Cosmic Shake by také mohl být o něco delší. Průchod hrou zabere pod deset hodin, což není moc, a po dohraní není ve hře moc co dělat. Jestli vám tak taková oddychová záležitost stojí za to, je na uváženou, ale abychom opět nekřivdili, v rámci žánru jde o standard, a konec navíc budete vyhlížet s povděkem. Je fajn, že SpongeBob ví, kdy přestat, a nenatahuje zbytečně hratelnost bůhví kam nesmyslnými a nucenými pasážemi, které by stejně působili jen jako pouhá vata.

Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake

Co víc od hry chtít? Ovládání je přesné, nikde nic nepřekáží, hra vás nezahltí zbytečným balastem, a to vše je obohaceno fajn drobnostmi a geniálním dabingem Toma Kennyho. Až někdo bude vymýšlet nějakou hru a nebude mít větší ambice, v případě 3D platformerů by si klidně mohl vzít příklad od autorů ze studia Purple Lamp. Vedle rozhodně nešlápne…

Poctivá plošinovka, v níž všechno funguje
Zdařilá grafická a obecně technická stránka hry, jinými slovy SpongeBob skvěle vypadá a skvěle se i hraje
Lepší hru se SpongeBobem si pravděpodobně nezahrajete