SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake Recenze Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake, dalšího důvodu, proč tuhle houbu milovat, anebo nenávidět

Recenze SpongeBob SquarePants: The Cosmic Shake, dalšího důvodu, proč tuhle houbu milovat, anebo nenávidět

3. 3. 2023 13:00

1. BLBÍ A BLBĚJŠÍ 2. PROTŘEPAT, NEMÍCHAT 3. NAFOUKNUTÁ BUBLINA

Jedni ho milují, druží nenávidí. SpongeBob je zpět, a ani tentokrát nezůstane v Zátiší Bikin kámen na kameni. Podařilo se ducha fenomenálního seriálu přenést i do nejnovější plošinovky?

Nosil bych asi dříví do lesa, kdybych řekl, že ne každá hra musí mít ambice na hodnocení 10/10. V posledních letech si ale často kladu otázku, proč je vlastně tak těžké vytvořit „prostě dobrou“ hru. Hned několik her posledních týdnů a měsíců zase ukázalo, že i ve třetí dekádě tohoto tisíciletí budou vznikat kočkopsi, které nejenže netuší, co vlastně chtějí, ale nedokážou to dobré ani okopírovat od úspěšnějších. Jestli jsem tohle dlouhodobě vnímal někde nejvíc, byly to hry pro děti. Hry, jejichž rozpočet není tak přefouklý jako u AAA produkce, hry, od nichž vlastně nikdo nečeká třeskutou originalitu, a jenom chce, aby nebyly debilní.

Pojem debilní – jakkoliv se za něj puritánům omlouvám – bude v případě nejnovější hry se SpongeBobem asi hodně rezonovat. Tahle žlutá hranatá mořská houba si totiž tenhle přídomek odnáší na můj vkus až nehezky často. Seriál z produkce společnosti Nickelodeon je totiž podle mnohých šílenou slátaninou a vymývárnou mozků, při němž se děti nejenže nic neučí, ale doslova při něm hloupnou.