Splatoon 3 Recenze Recenze Splatoonu 3, barevné podívané, které chybí pouhý kus k Piccasovi

Recenze Splatoonu 3, barevné podívané, které chybí pouhý kus k Piccasovi | Kapitola 3

David Plecháček

David Plecháček

21. 9. 2022 19:00

Seznam kapitol

1. VEDLE MARIŮ, ZELD NEBO YOSHIŮ 2. PŘÍLIŠ PŘÍKRÉ 3. NA VÍC NEMÁ

Když se mě někdo zeptá, jakou známku si třetí Splatoon zaslouží, neváhám. Jak jsem jindy pevný v kramflecích co se týče textu a váhám nad známkou, v případě téhle barevné, ulítlé střílečky od Nintenda není o čem přemýšlet. Osm! Vyšší známku si nemá hra jak obhájit, hodnotit níž je zase příliš příkré. Tentokrát je však mnohem těžší tohle nicneříkající číslo zaobalit do všeříkajícího textu.

Reklama

Nechci říct, že v předchozí kapitole zazněly všechny argumenty, proč si třetí Splatoon zaslouží 8/10, vyznívá totiž ještě lépe, však? Možná jste nabyli dojem, že jde o naprosto dokonalou hru bez jediné chybičky. Pravda je, že Splatoon příliš nechybuje, ale nenabízí ani moc navíc. Jestli jsem přechozí část zakončil hrou pro jednoho hráče, můžeme touto částí i navázat. I přes dospělejší pocit si nedokážu představit doporučit hru jen kvůli ní. Tohle není příklad takového Titanfallu 2 (jakkoliv zmiňovat takovou hru působí skoro až nepatřičně), v němž byla kampaň fantastickým doplňkem, který by se mohl prodávat sám za sebe, i kdybyste multiplayer ani nezapli. Jestli by Nintendo mohlo někde zabrat, s příběhem si jde vyhrát ještě víc, dospěleji, poněvadž Splatoon i přes svůj vizuál rozhodně necílí na nejmenší.

Určité zklamání z nedostatku nových věcí ve mně je, ale za celou dobu jsem se nenudil a ve výsledku jsem spokojený i já

Pojďme ale zpět k mutliplayeru. Turf War, jak se hlavní režim nazývá, není jediným režimem, ale nepochybně je tím dominantním. Ty zbylé fungují v mých očích jako zpestření; pokud to se hrou nemyslíte dostatečně vážně. Salmon Run je „jen“ kooperativní hordou, která zabaví, ale podle mého nemůže jít o plnohodnotný doplněk hlavního herního režimu, jen o formu relaxu, když vás Turf War náhodou přestane bavit. Několik nových ranked režimů se odemkne na desáté úrovni, ale prakticky o nich platí to samé jako o Salmon Runu – nikdo neříká, že si je neužijete, ale zároveň bych se hodně divil, kdybyste v nich strávili tolik času jako v režimu Turf War, a to ani kombinovaně. Splat Zones je o taktice trochu víc, takže bude hodně záležet, s kým se do vřavy pustíte; pravidla ale spočívají v tom, že musíte nastříkat co nejvíce prostoru a v ten moment začne odpočítávání – tým, který skončí s nulou, vyhrál, případně vyhraje tým, který bude mít po pěti minutách nižší zbývající číslo odpočtu. Tower Control se točí kolem věže, kterou týmy musí dotlačit až k nepřátelskému území. Rainmaker je ze všech režimů nejrychlejší a jeho středobodem je nepřekvapivě předmět rainmaker. Ten musíte donést do nepřátelské základny. Pravidla jsou ale složitější, protože rainmaker může za určitých okolností vybouchnout, a navíc jej jeho nositel může použít jako zbraň. A aby byl výčet kompletní, poslední z režimů je Clam Blitz, jenž po mapě rozhází třicet mušlí, které postupně sbíráte a hážete do koše coby do branek. 

Každopádně ať už preferujete jakýkoliv režim, aktuálně chybí jakákoliv novinka, protože všechny jsme již v minulosti viděli. Škoda, nějaký výraznější tahák, který by zároveň nebyl jen do počtu, by třetímu dílu rozhodně prospěl. Možná je to věc preferencí, ale v tuhle chvíli pokaždé když vlezu do hubu mířím do Turf War, a soudě dle čekací doby tak funguje drtivá většina hráčů. A propos, když už mluvím o tom, kam mířím… myslím to docela přesně, doslova. Menu je směsicí ulic městečka Splatsville, po nichž míříte k jednotlivým režimům. Jenže základní hub je taky zbytečný. Akorát vás bude otravovat a možná zbytečně mást tím, kam máte jít (jakkoliv můžete využít jednoduchého fast travelu z předpřipravené nabídky možností). Tak či tak mi přijde, že by jednoduché funkční menu fungovalo o něco líp. 

Co se týče obsahu, i další věci zůstaly takřka beze změny. Nové zbraně jsou fajn, ale je jich tak málo, že v celkovém výčtu zapadnou. Jakoby ani vývojáři neměli ambice se výrazněji odlišit anebo jednoduše povznést nabídku hru na další level. Oni jsou spokojení. To, co vytvořili, nemá zjevnou chybu, a víc je jednoduše zbytečné. Vše je při starém, na nic zásadního se nesáhlo, a Splatoon tak působí jako pouhý refresh. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Tohle je přece výhra pro všechny, ne?

Jak se to vezme. Určité zklamání z nedostatku nových věcí ve mně hlodá, ale za celou dobu jsem se nenudil a ve výsledku jsem spokojený i já. Nehýřím nekritickým nadšením, nebudu Splatoon provolávat, budu o něm dál mluvit jako o hře se skvělou myšlenkou, která je dotažená tak akorát, aby nebyla přetáhlá, anebo naopak nedopečená. Jestli někoho omrzí, pak to bude ta nejvěrnější komunita lidí, kteří mají ve druhém díle stovky, možná tisíce hodin. Jak velkou část fanoušků ale tací tvoří, můžeme jen odhadovat. Těm ostatním přináší Splatoon čerstvý vítr a chuť vrátit se do hry. Jestli nakonec přivane do lobby i vás, nám můžete třeba sdělit pod touhle recenzí…

Recenze Splatoon 3
Nintendo Switch Switch

Verdikt

Známka po úvodu nepřekvapí, a otázkou je, koho překvapí, že je třetí díl prakticky kopií dílu druhého. Nemůžu říct, že bych takovému rozhodnutí nerozumněl a Splatoonu pro svou unikátnost přeju úspěch, ale tenhle přístup nebude fungovat donekonečna.

Co se nám líbí a nelíbí?

Prakticky všechno z prvního a druhého dílu...
... což je geniální hratelnost...
... stále svěží pravidla a principy hry...
... nebo barevná, přesto přehledná stylizace.
Prakticky všechno z prvního a druhého dílu...
... což není skoro nic, trojka má prostě minimum změn a inovací.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama