Sonic Frontiers Recenze Recenze Sonic Frontiers, v němž modrý ježek objevuje nové dálavy, ale je za to až zbytečně pranýřován

Recenze Sonic Frontiers, v němž modrý ježek objevuje nové dálavy, ale je za to až zbytečně pranýřován

David Plecháček

David Plecháček

29. 11. 2022 14:15

Seznam kapitol

1. Další do sbírky 2. Ježčí bufet 3. Bez vize

Cítím určitou povinnost na začátku každé recenze libovolné hry se Sonicem v hlavní roli zrekapitulovat, jak to s modrým ježkem vlastně historicky bylo. Sega se ale zásadně zasadila o to, že jste podobná resumé četli v posledních letech několikrát, a tak je retrospektivní okénko poněkud zbytečné. Naopak se možná sluší připomenout, že to není minulost, díky které Sonica vytahujeme na světlo světa tak často, ale současnost, kterou bych antidatoval někam k roku 2020, kdy vyšel film s Jimem Carreym v hlavní roli. Možná i díky němu nedávno vyšla v lecčem revoluční hra, o které se v posledních dnech tak často mluví.

Reklama

Skutečně, mám pocit, že rok 2020 byl pro celou značku zlomovým. Nejdřív se o snímku mluvilo posměšně, protože v něm Sonic vypadal přinejmenším zvláštně, pak ale film překvapil když ne přímo kvalitou, tak prodejními úspěchy, a tak není divu, že letos vyšel díl druhý a za dva roky se do kin podívá ten třetí. Jakkoliv se herní média filmu věnovala poměrně dost – vždyť šlo pravděpodobně o ten nejambicióznější revival za dlouhé roky – samotné hry zatím zůstávaly pozadu. Jestli je rok 2020 zlomový pro Sonica obecně, dá se možná říct, že pro jeho herní verzi je zlomový ten letošní. Už v létě vyšel Sonic Origins, který je pouhou kolekcí starších her, avšak mnohem zásadnějším počinem je Sonic Frontiers, díky kterému jsme tu dnes.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1599 korun
  • Základní herní doba: 12 hodin
  • Obtížnost: Není příliš vysoká, ale pokud chcete být precizní, Sonic vaše reflexy potrápí
  • Česká lokalizace: Nikoliv. Osobně nepovažuji příběh Frontiers za jeho hlavní přednost, ale je součástí hry a hráčům se líbí, takže pokud si jej chcete užít, alespoň základní angličtinou vládnout musíte.
  • Pocit z rychlosti: Skvělý. Na výběr jsou dvě varianty ovládání, takže máte víc možností, jak rychlost ukočírovat. Obecně vzato je ale pohyb Sonica asi tou nejlepší částí hry. Jedinou věcí, kterou autoři spíše nezvládli, jsou hranice mapy, často se vám při průzkumu všech zákoutí jednoduše stane, že spadnete kvůli nadměrné rychlosti dolů a zemřete. 
  • Jsou Frontiers nejhorší hrou roku? Rozhodně ne! A někdo - byť ne já - by vám třeba naopak řekl, že je tou nejlepší!

V mých očích nejde jen o další díl do sbírky, ale hraje se i o reputaci studia, v němž Sonic vzniká. Studio Sonic Team dlouhá léta tápe, což se snad nejvíc projevilo v roce 2017. Zatímco dvorní tým Segy přišel s průměrným Sonic Forces, v ten samý moment přijela na vedlejší kolej Sonic Mania od Christiana Whiteheada, kterou sice taky vydávala Sega, ale obecně vzato šlo svým pojetím o mnohem menší hru vytvořenou fanoušky… a výsledkem byla nejlépe hodnocená Sonic hra za posledních 15 let.

Je možná trochu škoda, že Whitehead nedostal od vydavatele větší roli, nicméně se Segou spolupracuje alespoň částečně doteď; podepsal se, mimo jiné, i pod letošní Origins. Dá se tak s nadsázkou říct, že se Sonic Team s „Taxmanem“ utkává po pěti letech zas, byť tentokrát nejde o střet kreativních myslí. A přesto, Sonic Team jako by ve Frontiers chtěl ukázat, kolik toho dokáže vymyslet. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama