Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 Elite Edition Recenze Recenze Sniper: Ghost Warrior Contracts 2: Elite Edition, vylepšené verze velmi solidní odstřelovací jednohubky

Recenze Sniper: Ghost Warrior Contracts 2: Elite Edition, vylepšené verze velmi solidní odstřelovací jednohubky | Kapitola 3

13. 9. 2021 13:25

1. ZPÁTKY S OPTIKOU 2. V NOVÉM 3. JE TOHO DOST?

Už nějaký ten pátek se o korunu nejlepší odstřelovačské hry přetahují dvě série. Druhoválečný Sniper Elite a naopak mírně futuristický Sniper: Ghost Warrior. Druhá zmíněná série má o něco horší reputaci, kterou se vývojáři snaží s každým dílem pracně zlepšovat. Jak se to povedlo tentokrát? Ghost Warrior Contracts 2 s menším zpožděním vychází i na PlayStationu 5 ve vylepšené, rozšířené edici.

KAMERA, JEDEM!

Přesto, pár drobných novinek ve hře najdete. Například lokace, ve kterých sice vidíte, kde máte své cíle, ale nemáte se do nich jak dostat. Hra vás tak nepřímo nutí do odstřelování na extrémní vzdálenosti, nejednou se přistihnete při pokusu trefit svůj cíl na více než jeden kilometr, častokrát snad ještě na větší. Ačkoliv se někdo může cítit trochu omezený – právem – pravda je taková, že vás to přiměje brát svou odstřelovací povinnost trochu vážněji. Hra totiž trochu svádí k plížení blíže a ulehčování práce, ne vždy je to ale ku prospěchu celého zážitku. Na druhou stranu, proti gustu…

-
-

Tomu odpovídají i mapy. Jde o mix, na některých budete mít přirozeně dobré výhledy na terče v ideální vzdálenosti, řekněme od sta do tří set metrů, na jiných se ale ať už kvůli porostu nebo zástavbě dostanete do mnohem bližšího kontaktu a soubojů na blízko. Pokud budete tichošlápci, pořád můžete svůj cíl tiše zabít s pomocí nože, nebo risknout trochu delší zabití, před nímž se ale vyptáte na důležité informace týkající se zásob nebo dalších nepřátelských jednotek.

V obou případech je hra docela brutální. A to jsem se ještě nezmínil o klasických opakovačkách, které vás provedou od výstřelu z hlavně až po ústí projektilu do hlavy nepřítele. Sice si neužijete rentgenových libůstek jako v případě Sniper Elite, ale pořád se jedná o dostatečnou odměnu, která se jen tak neomrzí. Dá se tak říct, že druhým Contracts nic nechybí. Možná snad až na jedinou věc –originální obsah. Stejně jako poslední díly Hitmana, i SGWC2 se soustředí hlavně na znovuhratelnost. Jakmile zabijete pár primárních cílů a nechcete se ve hře hrabat a zlepšovat dál, prakticky nemáte co dělat. To už je ale na jinou debatu, především o tom, jestli vám za prodávanou cenu oněch šest misí stačí, nebo jestli vám přijdou málo.

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 Elite Edition

Přestože sérii hrozil zánik, nakonec vstala z mrtvých a dokázala hráče i veřejnost přesvědčit, že její čas teprve nadchází. Druhé Contracts nepředstavují velký posun kupředu oproti prvnímu dílu, přesto by vás měly zajímat, specificky pokud jste fanoušky stealth her.

Skvělý pocit z odstřelování, především na velkou vzdálenost
Variabilní a dostatečně velké mapy k průzkumu
Bezchybná technická stránka